ایمن سازی معابر شهری گام مشترک استانداری و شهرداری های خوزستان

خورنا – قراردادی مشترک بین استانداری خوزستان و شهرداری های استان مبنی بر اجرای پروژه های شهری و ایمن سازی معابر منعقد شد.

به گزارش خورنا؛ معاون عمرانی استانداری آمادگی خود را برای آغاز پروژه های مشترک با شهرداری های استان در رابطه با مسائل شهری اعلام کرد گفت: در این زمینه اقداماتی انجام شده است.

دکتر احمد سیاحی اظهار داشت: ۸۱ درصد سوانح رانندگی در صفر تا ۴۵ کیلومتری شهرها رخ می دهد و باید به این مسئله توجه شود.

وی به عدم تناسب راه های استان با توسعه شهرها اشاره کرد و افزود: با وجود شرکت های صنعتی و بنادر در خوزستان و تناسب جمعیت، به بحث ایمن سازی جاده های درون و برون شهری توجهی نشده است.

سیاحی با بیان اینکه علائم رانندگی در کاهش تصادفات جاده ای موثر است، بیان داشت: باید به موضوعاتی از جمله وجود علائم رانندگی مناسب در جاده ها، استفاده از روشنایی، خط کشی های استاندارد به همراه آسفالت هایی که سبب اصطکاک بیشتر و در نتیجه رانندگی ایمن تر می شوند بیشتر توجه کرد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در ادامه گفت: استفاده از علائم رانندگی با کیفیت مناسب باید با اتکا به تولیدات درون استانی انجام گیرد و این امر در راستای حمایت از تولیدات داخلی و درون استانی باید عملی شود.

این مقام مسئول بالا بردن ظرفیت های تاکسیرانی و اتوبوسرانی با استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد اروند را موجب بالا افزایش ایمنی در جاده ها عنوان و خاطرنشان کرد: در این رابطه نوع تاکسی ها و اتوبوس تعیین شده ولی متاسفانه به دلیل عدم همکاری دستگاه های مختلف هنوز این موضوع تحقق نیافته است.

دکتر احمد سیاحی ایمن سازی جاده های درون و برون شهری را در گرو اختصاص درصدی از ارزش افزوده به این موضوع عنوان کرد.