تصاویر: نخستین نمایشگاه تخصصی طراحان مد و لباس در اهواز گشایش یافت

خورنا – نخستین نمایشگاه تخصصی طراحان مد و لباس، پارچه، دوخت و چاپ به مناسبت تولد بانوی گرامی اسلام حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، یکشنبه در موزه هنرهای معاصر اهواز گشایش یافت.

به گزارش خورنا، در آیین آغاز به کار این نمایشگاه اظهار کرد: در نمایشگاه تخصصی طراحان مد و لباس ۵۳۳ اثر به نمایش گذاشته شده است.

مدینه نریمیسا افزود: این نمایشگاه شامل بخش های نمایشگاهی، کارگاهی، آموزشی و پایان نامه های تحصیلی، تحقیق و پژوهش، کسب و کار و کتاب های تخصصی می باشد.
وی ادامه داد: از جمله آثار در بخش نمایشگاهی شامل آثار طراحی، پارچه پرده، رومیزی، رومبلی، کاشی، لباس، کاغذ دیواری و تابلوهای تزیینی الهام گرفته از پایان نامه های دانش آموختگان دانشگاهی هنر و آثار طراحی لباس مجلسی و کار بر اساس پارچه سازی، الهام گرفته از پوشاک بانوان ایلات و عشایر خوزستان می باشد.
نریمیسا گفت: بخش کارگاهی شامل اجرای مختلف رودوزی های سنتی و چاپ دستی، باتیک، نقاشی باتیک، پیچمان و طراحی لباس است.
مدیر اجرایی نمایشگاه تخصصی طراحان مد و لباس تصریح کرد: کتاب ها و نشریات تخصصی، تحقیق و پژوهش، کسب و کار، جزوات آموزشی و پایان نامه ها نیز از جمله قسمت های مختلف در بخش کتاب است.
وی اظهار کرد: این نمایشگاه از ۲۵تا ۲۹مرداد ماه ۱۳۹۴از ساعت ۱۸تا ۲۱با هدف حمایت از طراحان، گرامیداشت تولد بانوی گرامی اسلام حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر در محل موزه هنرهای معاصر اهواز در حال برگزاری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این آیین گفت: بخش مهمی از هویت فرهنگی مردم به نوع لباس و پوشش بستگی دارد.
همایون قنواتی افزود: با توسعه هر فعالیتی در حوزه لباس و پوشش، اقتصاد رونق می گیرد و هویت فرهنگی ما قوام پیدا می کند و از قاچاق لباس تا حد زیادی جلوگیری می شود.
وی تصریح کرد: تشکیل کارگروه ساماندهی مد و لباس در سال های اخیر با برگزاری جلسات نتایج خوبی را به همراه داشته است.
قنواتی اضافه کرد: مسئولان ذیربط و طراحان باید متناسب با هویت و سلیقه مردم در حوزه لباس و پوشش فعالیت کنند.

تصاویر: فاطمه مریدپور – خورنا

 

۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶ ۲۷ ۲۸ ۲۹ ۳۰ ۳۱ ۳۲ ۳۳ ۳۴ ۳۵ ۳۶ ۳۷