همایش بررسی آثار اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد در رامشیر

خورنا – فرماندار رامشیر خبر داد: همایش بررسی آثار اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد در شهریور ماه برگزار خواهد .

به گزارش خورنا از رامشیر صبح امروز (سه شنبه) فرماندار رامشیر در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر، به موضوع آموزش در پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راه های مقابله با این پدیده شوم، آموزش عمومی و آگاهی بخشی به جامعه می باشد که در مصون ماندن جوانان از پدیده شوم اعتیاد، بسیار تاثیرگذار است.

سعید فیوضی در این جلسه که با حضور اعضای مرتبط در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد  از عدم حضور منظم  اعضا در جلسات کمیته ها ی سه گانه  انتقاد کرد و  تاکید کرد که با دستگاه خاطی به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه  همایش بررسی آثار اقدامات پیشگیرانه در شهرستان در شهریور ماه برگزار خواهد شد اظهار داشت:  نتایج اقدامات فرهنگی و ورزشی در امر  پیشگیری از اعتیاد  در این همایش مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا در صورت لزوم  برخی از برنامه ها تقویت و مورد بازنگری قرارگیرند .

فیوضی گفت : وظیفه هر دستگاهی است که به تناسب ظرفیت و پتانسیلی که دارد در زمینه مهار مواد مخدر فعالیت کند تا با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از آسیب های استفاده از مواد مخدر، از رسوخ آن در بین خانواده ها جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار  توجه جدی دستگاههای اجرایی  به مهارت‌آموزی، اعطای تسهیلات و ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از بند اعتیاد شد.

فیوضی همچنین بر حمایت از انجمن معتادان گمنام در شهرستان تاکید نمود و  از مسئولان شهرستان خواست با انجمن معتادان گمنام همکاری کرده و از آنان حمایت کنند.

 در ابتدای جلسه نیز  روسای کمیته های سه گانه  مبارزه با مواد مخدر در شهرستان رامشیر گزارش‌هایی را در راستای پیشگیری از اعتیاد از طریق آموزش خانواده‌ها و برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی  در سطح این شهرستان بیان کردند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *