ناگفته های مقتدایی از پذیرش دوباره مسوولیت استانداری خوزستان

خورنا – استاندار خوزستان در باره پذیرش دوباره مسوولیت استانداری خوزستان پس از جدایی چند ساله از این منصب بیان کرد: اگر امروزه با شعور کامل انتخاب کردیم و مسوولیت پذیرفتیم باید به تکلیف خودمان عمل کنیم .

به گزارش خورنا،عبدالحسن مقتدایی در جریان سفر نیم روزه خود به مسجدسلیمان افزود: این تعهدات برای کسانی مثل بنده که دوباره همان مسوولیت های قبلی (استانداری خوزستان) را برای خدمت بی منت به مردم عهده دارمی شوند سخت تراست .

استاندار خوزستان افزود: من دردوره دوم استانداری خوزستان ، علی الاصول نبایستی این سمت را می پذیرفتم اما پذیرفتم و بانگاه دیگری آمدم.

مقتدایی اظهار کرد: تصور بنده این است که حق تعالی از در بخشندگی ، یک فرصت اصلاح به من و امثال بنده که زمانی رفتیم و دوباره برگشتیم عطا فرموده است ، در واقع خداوند به بعضی از بندگان خود می خواهد در جامعه نمره قبولی بدهد ؛ این فرصت ها مثل برق و باد می گذرد از این رو باید با وحدت ، انسجام و یگانگی برای عمران وآبادانی خوزستان عزیز و خدمت به مردم تلاش کنیم .

وی تصریح کرد:حق تعالی فرصت خدمت دیگری عطافرموده تا شرمنده مردم نباشیم.

مقتدایی استاندارخوزستان یکشنبه در پایان بازدید نیم روزی خود به همراه محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام ازپروژه های دردست اجرای پتروشیمی و کارخانه آلومینیوم مسجد سلیمان ، ازگشایش های اقتصادی و اشتغال دراین منطقه به ویژه بعداز بهره برداری از این دو طرح و نیز اتصال خط راه آهن به مسجدسلیمان درآینده نوید داد.

استاندارخوزستان ازتوجهات و دغدغه های محسن رضایی برای توسعه عمران و آبادانی استان خوزستان قدردانی کرد و گفت: همه ما باید کمرهمت ببندیم و برای خدمت به این مردمی که امروز ، در اینجا در آفتاب سوزان گرد هم آمده اند بیش از پیش تلاش کنیم .

مقتدایی گفت:خداوند به همه شما قوت دهد ، قوت شما تبدیل به کار و کار تبدیل به عزت همه ما شود تا شرمنده مردم نباشیم.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان خدمت دراین عرصه اقتصادی و عمرانی را بسان خدمت درعرصه دفاع مقدس دانست اما درعین حال اضافه کرد: پذیرش مسوولیت برای تامین رفاه ، آسایش و رونق کسب و کاربرای مردمی که همیشه یار و همراه نظام درتمامی دوره ها و عرصه ها بوده اند تعهد سنگینی است.

مقتدایی گفت: ما درعرصه خدمت رسانی با سه گروه مواجه ایم نخست جامعه ایثارگری که وقتی وارد دفاع مقدس شدند جنگیدند و ثابت قدم ماندند و عده ای از آنان به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

استاندارخوزستان افزود: گروه دوم جماعت زیادی از مردم مقاوم هستند که در هر شرایطی با نظام همراه شدند و با نداشتی ها ساختند و همکاری کردند ؛ اینان جماعت ایثارگر را پشتیبانی نمودند و در واقع بار اصلی را به دوش کشیدند.

مقتدایی ادامه داد: درجه شناخت آنان ازمسایل عمیق و پشت پرده مثل گروه ایثارگرنبوده است اما پشتیبانی آنان اساسی و قابل تقدیر بوده است.

نماینده عالی دولت دراستان خوزستان افزود: ما باجماعت دیگری مواجه ایم که ترکیبی از نخبگان ، ایثارگران و مردم هستند که این نظام را راهبری کرده اند تا به سرمنزل مقصود برسد.

استاندار خوزستان با اشاره نقش ، مسوولیت ها و تعهدات این گروه برای هدایت و راهبری جامعه گفت: تعهد این جماعت به گونه ای است که باید پاسخگو باشند؛ این گروه که اغلب آنان از همان نخبگان ایثارگر دوران دفاع مقدس هستند بازهم پیش قراول شدند و مسوولیت پذیرفتند تا در قبال ایستادگی ها و صبوری مردم ، خدمت کنند.

مقتدایی افزود: پرونده این خادمان ملت ، حالا حالاها مفتوح است و همچنان باید متعهدانه پاسخگوی مردم باشند و امتحان پس بدهند که از این جهت شاید کارشان سخت تر از ایثارگران باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت های اشتغالزایی حدود ۱۰ هزار نفری کارخانه پتروشیمی مسجدسلیمان درآینده ، راه اندازی فرودگاه مسجدسلیمان و نیز احداث خط راه آهن این شهرستان ، رونق اقتصادی این منطقه از شمال خوزستان را به مردم نوید داد.

مقتدایی همچنین با اشاره به ظرفیت های بالای اقتصادی خوزستان از جمله داشتن هفت اسکله بندری ، ۲۰ واحد پتروشیمی و هفت واحد کشت و صنعت ازعقب افتادگی حدود ۲۰ تا ۲۲ ساله توسعه استان خوزستان ابراز تاسف کرد.

وی در این زمینه از نظام برنامه ریزی کشور (تصمیم گیری و تصمیم سازی) خرده گرفت که در این مدت یا امانت دارنبوده یا اهمیت موضوع را متوجه نشده است ؛ درهرحال مجموعه این عوامل ما را به نقطه ای می رساند که امروز برای نجات خوزستان به بزرگانی تمسک می جوییم که حلقه وصل هستند.

مقتدایی ازتوجهات محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام برای کمک به عمران و توسعه استان خوزستان قدردانی کرد و گفت: در دیداراخیری که با آقای رضایی داشتیم وی روی عمران و توسعه و استفاده از ظرفیت نخبگان خوزستانی با هرگرایش حزبی و قومی تاکید داشتند چون متعقدند که رونق اقتصادی ناامنی وبزهکاری را برطرف می کند.

استاندار خوزستان افزود: اگر قرار است دراین نقطه ازخوزستان وضعیت اشتغالزایی بهبود پیدا کند وخط راه آهن به مسجدسلیمان کشیده شود باید اضافه کنم که این اتفاق درحقیقت درکل مسیر خواهد افتاد.

مقتدایی با اشاره به حضور و درخواست جمعی از مردم منطقه برای کاریابی گفت: این مردم باغیرت نیامده اند که بگویند سهم ما را بدهید ، آنان آمده اند تا عزتمندانه کار وتلاش کنند و ما باید خجالت بکشیم.

نماینده عالی دولت دراستان خوزستان افزود: در خوزستان ظرفیت های بالقوه و خدادادی داریم ، نظام جمهوری اسلامی سرمایه گذاری های مهمی هم نظیر طرح ۵۵۰ هزارهکتاری کشاورزی در خوزستان به انجام رسانده است از این رو وظیفه ما مسوولان استانی ، نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری همچنین نخبگان خوزستانی که مردم ازآنان توقع زیاد و انتظار متفاوتی دارند این است که برای توسعه منطقه دست به دست هم دهیم تا جبران مافات کنیم.

مقتدایی افزود: جمع همه اینها در کنارهم می تواند تحولات مهمی در خوزستان ایجاد کند.

استاندارخوزستان ایجاد تعلق خاطر را دراین زمینه مهم توصیف کرد و گفت: پیوند زدن سرمایه گذاری ها با منافع مردم و حلقه مفقوده شده بومی ، می تواند نقش تحول زا و مهمی را ایفاد کند.

نماینده عالی دولت دراستان خوزستان به بخشنامه های حمایتی مصوب استان خوزستان در عرصه های اقتصادی ازجمله بخشنامه خرید کالا و خدمات از داخل استان اشاره کرد و در پایان از اعلان خبرخوش اقتصادی در هفته دولت امسال برای مردم غیور و صبورخوزستان پرده برداشت.

مقتدایی گفت: سال گذشته یک عیدی خودسرانه به مردم عزیزدادیم (اشاره به تردد خودروهای پلاک اروند درسطح استان)و امسال درهفته دولت نیز یک بسته حمایتی تحت عنوان عیدی دولتمردان این استان به مردم شریف خوزستان تقدیم خواهیم کرد که در زمان مناسب رونمایی می شود.

محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه به منظور بازدید از پروژه های در دست اجرای کارخانه آلومینیوم و پتروشیمی مسجدسلیمان وارد اهواز شد.