حمایت استاندار خوزستان از تولید کنندگان مرغ/ درصورت تعلل دستگاهها، حق اقامه دعوا برای آنان حتی علیه استاندار محفوظ است

خورنا – مقتدایی درنشست کارگروه اقتصاد کشاورزی استان نسبت به حمایت از بخش خصوصی به ویژه تولید کنندگان مرغ داخلی که در ماه مبارک رمضان گذشته همکاری مطلوبی در تولید و عرضه گوشت مرغ به بازار داشتند و نیازهای مردم را مرتفع ساختند، تاکید کرد.

به گزارش خورنا، مقتدایی گفت: مرغداران در صورت تعلل دستگاههای دولتی در حمایت از این گروه از بخش خصوصی، این حق برای آنان محفوظ است که علیه دستگاهها حتی استاندار اقامه دعوا کنند.

مقتدایی اینگونه حمایت ها را در چارچوب اقتصاد مقاومتی مهم توصیف کرد و گفت: اگر شکایت و اقامه دعوا مرغداران ازمقامات استانی، سبب رونق کسب و کارو منجر به اصلاح روند نامطلوب شود، استقبال و حمایت می کنیم.

گفتنی است در استانه ماه مبارک رمضان، ستاد تنظیم بازار این استان تشکیل جلسه داد تا برای تامین مایحتاج غذایی روزه داران به ویژه تامین و عرضه مرغ در بازار چاره ای بیندیشد.

این ستاد تصمیم گرفت تا برای پیشگیری از بروز احتمال کمبود مرغ در بازار، بسته های حمایتی و تشویقی برای تولید کنندگان مرغ داخلی درنظر بگیرد.

براساس گزارش  قیصی پور مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان، تولید کنندگان مرغ استان نهایت تلاش خود را برای تامین و عرضه مرغ مورد نیاز روزه داران بعمل آوردند و بازار با کمبودی دراین زمینه مواجه نگردید.

کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان دراین نشست بسته حمایتی از مرغداران خوزستان را رونمایی کرد.

وی رصد قیمت مرغ با همکاری کارشناسان اتحادیه مرغداران، کشتارگاه طیور، جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت ؛ استانداری، تعزیرات حکومتی و اتحادیه صنف مرغداران – همچنین تامین تسهیلات کم بهره برای سرمایه در گردش مرغداران حداقل به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال – استمهال، تجمیع و تقسیط بدهی معوقه مرغداران توسط بانک های عامل  – تهیه پیش نویس لایحه قانونی برای اختصاص یارانه تولید به مرغداران – تامین تسهیلات مورد نیاز برای تجهیز کشتارگاه های  طیوربه خط ۳ و سورتینگ جهت تولید مرغ با قابلیت صادراتی – تجدید نظر شرکت پشتیبانی امور دام در قراردادهای خرید مرغ و نیز الزام شرکت ملی گاز به انجام زیرساخت های لازم و توسعه خطوط گاز به منظور کاهش هزینه های تولید مرغ را از عناوین مهم این بسته حمایتی نام برد.