فرماندار ویژه دزفول: با قاطعیت فرصت سو استفاده را از کاندیداهای احتمالی سلب خواهیم کرد/ برخی ها به دنبال مصادره اقدامات دولت به سود خود هستند

فرمانده ویژه دزفول گفت: موافقت احداث پالایشگاه دزفول از قبل گرفته شده اما سرمایه گذار نداشت تا اینکه با دو گروه آلبانی و ترک مذاکرات مفیدی را انجام داده ایم.

 حبیب اله آصفی عصر امروز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه دزفول یک سرزمین برخوردار از نعمت های متعدد است، اظهار کرد: با وجود اینکه دزفول حتی در حوزه دانش نیز یکی از نقاط ممتاز جنوب کشور محسوب می شود، با این حال ظرفیت های آن مغفول مانده است.

وی با اشاره به تخلفات عده ای در خصوص تبلیغات انتخاباتی دزفول، عنوان کرد: ما در فرمانداری و تمام ارگان های متولی با جدیت مسائل مربوط به انتخابات مجلس در دزفول را رصد می کنیم و  تخلفات به کمک هیئت اجرایی و نظارت  به استانداری ارسال می شوند و تمام تلاش ما این است تا بتوانیم با قاطعیت فرصت سوء استفاده را از کاندیدهای احتمالی سلب کنیم.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه متأسفانه عده ای در دزفول تلاش دارند تا با تشویش اذهان عمومی اقدامات دولت را به سود خود مصادره کنند، افزود: تلاش می کنیم تا از راه های مختلف خدمات ویژه دولت به این شهرستان را به گوش مردم برسانیم.

وجود مراکز تصمیم گیری متعدد در بخش هنر دزفول دست ما را بسته است

آصفی در خصوص زمان تعیین معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان، گفت: فرد مورد نظر به استانداری اعلام شده و اکنون در مرحله استعلام و صلاحیت قرار داریم که پیش بینی می شود ظرف یک ماه آینده شاهد حضور معاون سیاسی و اجتماعی جدید در فرمانداری دزفول باشیم.

وی  در ادامه با اشاره به اینکه هنر یک بحث چالش برانگیز است، اظهار کرد: همیشه از هنر و فضای هنری دزفول حمایت کرده ایم اما متاسفانه وجود مراکز تصمیم گیری متعدد هنری در شهرستان سبب شده تا دست ما برای ابلاغ برخی دستور ها بسته بماند.

فرماندار ویژه دزفول در ارتباط با عدم برخورداری اداره تربیت بدنی دزفول از مدیر طی پنج ماه گذشته، بیان کرد: تاکنون فردی که بتواند قدرت مدیریت بالایی را برای اداره امور تربیت بدنی شهرستان داشته باشد پیدا نکرده ایم اما نهایت تلاش ما این است که در آینده نزدیک این مشکل برطرف شود چرا که ما برای ورزش دزفول طرح های متعددی داریم.

آصفی به مشکلات مسکن مهر دزفول اشاره کرد و گفت: وضعیت مسکن مهر دزفول نسبت به مسکن مهر سایر شهرهای استان در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از ۸۰ درصد این منازل تحویل داده شود.

ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی با اعتبار ۲۷۴ میلیون یورو

وی افزود: زیرساخت های اساسی مسکن مهر دزفول نیز با کمک شهرداری، مسکن مهر و سایر ارگان های متولی این شهرستان در حال برطرف شدن است.

فرماندار ویژه دزفول به احداث دو نیروگاه سیکل ترکیبی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با دو شرکت خصوصی نپکو و اوتی سی وارد مذاکره شده ایم که زمین ۵۰ هکتاری مورد نیاز به  شرکت اوتی سی با سرمایه گذاری ۲۷۴ میلیون یورو داده شده است.

آصفی با بیان اینکه زمین ۳۰ هکتاری نیز به شرکت نپکو تحویل داده شده، اظهار کرد: دیوار کشی این نیروگاه نیز صورت گرفته و تمام استعلام های مورد نیاز گرفته شده است.

وی به کارخانه لوله سازی دزفول با سرمایه گذاری بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان  اشاره کرد و گفت: این کارخانه که با وسعتی حدود ۹۱ هکتار در حوالی کارخانه فولاد است از ظرفیت تولید ۲۲۰ هزار تن لوله های درون چاهی برخوردار است.

روند رو به رشد کارخانه فولاد دزفول/ احداث کارخانه تولید ریز مغذی های کشاورزی

فرماندار ویژه دزفول همچنین با بیان اینکه کارخانه فولاد تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، عنوان کرد: تمام مشکلات این کارخانه از جمله آب، برق و مسیرهای جاده ای برطرف شده و در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

آصفی به احداث یک کارخانه تولید ریز مغذی های کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: این کارخانه با حضور یک سرمایه گذار آلمانی با اعتبار بیش از ۸۰ میلیون دلار در آینده نزدیک در دزفول احداث می شود.

وی همچنین اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد استعلام ها و مجوزهای یک گاومیش داری با ظرفیت پرورش بیش از دو هزار راس گاومیش و سرمایه گذاری سپاه  نیز انجام شده و تا یک ماه آینده شروع به فعالیت خواهد کرد.

فرماندار ویژه دزفول از تلاش برای احداث یک پالایشگاه در دزفول خبر داد و عنوان کرد: موافقت احداث این پالایشگاه از قبل گرفته شده اما سرمایه گذار نداشت تا اینکه با دو گروه آلبانی و ترک مذاکرات مفیدی را انجام داده و امیدواریم تا یک ماه آینده بتوانیم خبرهای خوبی در این زمینه انعکاس دهیم.

اعتبار ۸۵۰ میلیاردی کارخانه قند/ کمک های بنیاد برکت برای ساخت جاده و مدرسه

آصفی بیان کرد: ۸۵۰ میلیارد اعتبار برای کارخانه قند دزفول آماده شده و تلاش می کنیم طی موافقت هایی با پیمانکار طرح، این کارخانه را که با حضور در حوالی پادگان شهید باکری از مشکلات زیست محیطی برخوردار است به کشت و صنعت شهید رجایی منتقل کنیم، چرا که راه نجات کشاورزی دزفول فعالیت این کارخانه است.

وی با بیان اینکه تمام این پروژه ها از طریق بخش خصوصی تامین می شود، افزود: خوشبختانه دزفول از بالاترین رقم جذب  اعتبار بخش خصوصی در کشور برخوردار است.

فرماندار ویژه دزفول به همکاری این ارگان با بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: طی هماهنگی های صورت گرفته مقرر شده تا تعداد  ۱۰۰ مسجد، ۱۰۰ مدرسه، تخصیص ماهیانه یکصد میلیون تومان برای جاده شهیون، تکمیل و نوسازی دو خانه تاریخی و اهدای هشت خودروی نیروی انتظامی از سوی بنیاد برکت به دزفول داده شود.

آصفی تصریح کرد: تاکنون در فاز اول قرارداد احداث  ۱۴ مدرسه با پیمانکار در حال اجرا است، احداث درمانگاه و مدرسه در مناطق مدرس و ولی آباد نیز در الویت قرار گرفته، ضمن اینکه حدود ۲۳ خانه بهداشت نیز در دورافتاده ترین مناطق شهرستان احداث شده است.

کمبود اعتبارات مانع از تکمیل تجهیزات نیروی انتظامی شده است

وی افزایش میزان مهاجر پذیری دزفول را دلیل عمده ناامنی های اخیر عنوان کرد و گفت: کمبود اعتبارات سبب شده تا نیروی انتظامی نتواند برای تکمیل تجهیزات خود اقدامی انجام دهد، هرچند دزفول رتبه بسیار خوبی در امنیت بین شهرهای استان دارد.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه تاکنون هزار و ۱۰۰هکتار به باغات دزفول اضافه شده است، اظهار کرد: تلاش داریم تا با جدیت در مقابل ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری در باغ های دزفول ایستادگی کنیم، هرچند تاکنون اقدامات بسیار خوبی در راستای سامان دهی این مکان ها صورت گرفته است.

آصفی به پیشرفت ۲۰ درصدی بیمارستان تامین اجتماعی دزفول اشاره کرد و گفت: تاکنون زیرساخت های اساسی این بیمارستان انجام پذیرفته و به سرعت در حال پیشرفت است.

وی همچنین در خصوص غیرقانونی بودن پروژه فتح المبین، اظهار کرد: با وجود اینکه حتی استانداری نیز احداث این پروژه را غیر قانونی برشمرده بود اما بازهم شهرداری در حال اجرای این پروژه است، هرچند فرمانداری دزفول تا حد امکان تلاش داشت مانع از اجرای این طرح غیرکارشناسی شود.