ورود خبرنگار به بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهر ممنوع/ خبرنگار خورنا: من را در بیمارستان توقیف و دوربینم را تفتیش کردند/ مدیرمسئول خورنا: حق پیگیری قضایی هتک حرمت خبرنگارمان برای ما محفوظ است

خورنا – هیچ خبر نگاری حق ورود به بیمارستان ما را ندارد چه برای تهیه گزارش چه برای مصاحبه و کارت هیچ خبرنگاری برای ما معتبر نیست. این مطالب بخشی از سخنان مدیر داخلی بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان بندر ماهشهر جناب آقای فتحی بود که در قالب برخوردی ناشایست با سهراب قهرمانی، خبرنگار پایگاه خبری خورنا با ژستی که انگار ولی نعمت مردم و جامعه اصحاب رسانه بود عنوانکرد.

به گزارش خبرنگار خورنا، در سال همدلی و هم زبانی و دولت و ملت متاسفانه مدیر داخلی بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهر آب پاکی را به دست تمام اصحاب رسانه ریخت و به صراحط اعلام کرد که هیچ گزارشگر و خبرنگار حق ورود حتی به محوطه بیمارستان امام موسی کاظم (ع) تامین اجتماعی را ندارد به غیر از خبرگزاری ایرنا که مربوط به دولت است.

سهراب قهرمانی، خبرنگار ما اظهار داشت: فتحی در حالی که با حالتی کاملا تهاجمی و فخر فروشانه و برخوردی که اصلا برازنده مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست با بنده برخورد نمود به گونه ای که انگار بنده نیرو داعش هستم و در عین بمب گذاری بنده را بازداشت کرده اند چون حتی مجال توضیحات نیز به بنده نمی داد در صورتی که من اولا یونفرم خبرنگاری که ممهور به مارک پایگاه خبری خورنا می باشد بر تن داشته و چندین بار کارت شناسایی را به ایشان نشان دادم که بلکه حداقل محترمانه برخورد نماید به گونه که ارباب رجوع حاضر در محوطه  خدایی نکرده برداشت منفی نسبت به شخصیت من خبرنگاری و پایگاه خبری ما نداشته باشند و این در خالی بود که بنده کاملا قانونمند اقدام نموده بود و هیچ گونه تصویر و فیلم و عکسی نگرفته بودم و در بدو ورود ابتدا به نزد مسول وقت اورژانس رفتم و از ایشان خواستم که سوپر وایز را تلفنی به اورژانس احضار کنند تا هماهنگی های لازم را انجام دهم.

خبرنگار خورنا ادامه داد: ناگفته نماند علت اینکه سوپر وایزر را خواستم این بود که پزشک عصر کار درمانگاه اورژانس ساعت هفت و نیم پست خود را ترک نموده بود و تعدادی مریض و همراهان آنان در سالن انتظار حضور داشتند که خوشبختانه ساعت هشت و نیم پزشک شیفت شب تشریف آوردند.

قهرمانی ادامه داد: لازم به ذکر است جناب آقای فرزانه پور سوپروایزر بیمارستان مذکور نیز بسیار مودب و متین و مردم مدار بود که با حرف منطقی ایشان بنده متقاعد شده بودم که بروم و روز شنبه بیایم و با ریس بیمارستان دیدار کنم که جناب فرزانه پور (سوپروایز) فرمودند جناب آقای فتحی مدیر داخلی بیمارستان هم اکنون وارد بیمارستان شدند و بنده که زهی خیال باطل به خیالم با یک مدیر منطقی و مردم مدار شاید همین امشب به جواب بسیاری از سوالاتم در خصوص کمبودهای بیمارستان مذکور برسم با خرسندی به استقبال ایشان به جلو درب اورژانس رفتم که متاسفانه ایشان بدون مقدمه و حتی بدون سلام  به گونه برخورد کرد که واقعا جای تاسف است.

خبرنگار خورنا بیان کرد: در تمام دوران کاریم چنین برخوردی را شاهد نبودم و اصلا برایم واقعا مبهم مانده و باید مدیران ارشد تامین اجتماعی استان برایمان شفاف سازی کنند آیا ایشان در جایگاهی هستند که یک خبرنگار را بخواهند مورد تفتیش قرار بدهند و تحت فشار روحی بگذارند ؟

قهرمانی ادامه داد: آیا در هیچ نقطه از جهان با یک خبرنگار اینگونه برخورد میشود ؟ جدا برای چنین مدیرانی متاسفم و سازمان تامین اجتماعی واقعا در بکار گیری مدیران حداقل میزان روابط عمومی آنان را محک بزنند. مدیر داخلی اگر بر سیستم خود تسلط داشت واهمه ای از حضور اصحاب رسانه در دل نداشت.

وی اطهار کرد: در بیمارستانی که بخش داخلی آن چهار نوع بیمار را در خود جای داده است یعنی بیماران قلبی ، جراحی ، زنان و داخلی آن هم تنها با دو پرستار که اکثر مواقع یکی از آنها همراه بیمارانی که برای سنوگرافی و سایر خدمات پزشکی بسیار پیش پاه افتاده با توجه به ظرفیت و توان بالایی که این بیمارستان دارا می باشد برای اعزام بیمار مثلا انجام سی تی اسکن و غیره به شهرستانهای دیگر اعزام میشوند همراه میشود و یک بخش با چهار نوع بیمار متفاوت تنها توسط یک پرستار اداره میشود باید هم نگران حضور خبرنگار بود.

به گزارش خبرنگار خورنا، طبق گفته بسیاری از ارباب رجوع، مدتی است داروخانه بیمارستان تامین اجتماعی بعداز ساعت اداری تعطیل است. یک بیمارستان با این توان بالا فاقد سنوگرافی است. فاقد پزشک ارتوپد است. کل کادر پرستاری از کمبود نیرو رنج می برند و به قول یکی از پرستار ان سیستم کاملا برده داری مدرن را برای مدیریت در پیش گرفته اند.

واقعا حقوق بیماران چه جایگاهی دارد؟ نوبت دهی تلفنی با حضور پزشکان همخوانی دارد ؟ اگر ما خبرنگاران و اصحاب رسانه  ورودمان به این بیمارستان از سوی آقای فتحی مدیریت محترم داخلی بیمارستان امام موسی کاظم ممنوع اعلام گردیده و به قول خودشان قرار نیست خبرنگار دم به ساعت دوربین بردوش بندازد و برای تهیه گرارش و مصاحبه وقت مارا تلف کند آیا چه کسی مشکلات را منعکس کند و درد مردم را به گوش مسولین میرساند؟

زمانی که مقام معظم رهبری می فرماید بنده هم آماده ام تا از سوی صاحبان قلم و اصحاب رسانه نقد شوم جناب فتحی به چه حقی تلفنی دستور توقیف دو ساعته بنده خبرنگار را به نیروی حراست بیمارستان می دهد و در کمال بی شرمی دوربین بنده را تفتیش و بازرسی می کند ؟

آیا برای تفتیش حکم قضایی و یا دستور مقام محترم دادستان را دارا می باشند؟

منتظریم تا مسولین بیمارستانی که هنوز نتوانسته اند جهت رفاه حال بیماران یک عابر بانک در آن نصب نمایند جواب پرسش های من را بدهند و توضیحی قانع کننده برای این رفتار غیر منطقی مدیر داخلی یافت شود.

علی چاروسائی، مدسرمسئول پایگاه خبری خورنا اظهار داشت: بر اساس درخواستهای مکرر مردمی از چندماه پیش جهت رسیدگی و انعکاس مشکلات این بیمارستان خبرنگاری به محل اعزام کردیم که با این برخورد روبرو شد. اگر برای اصحاب رسانه احترام قایل نیستند، برای نظر مردم احترام قایل شوند.

چاروسائی بیان داشت: حق پیگیری قضایی هتک حرمت جایگاه رفیع خبرنگار را آن هم در هفته خبرنگار برای خود محفوظ میدانیم و اگر لازم باشد بنده شخصا به همراه نمایندگان تمام رسانه های استان جهت تهیه گزارش از این بیمارستان اقدام خواهم کرد.

انتهای خبر/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس با سلام ضمن احترام به همه خبرنگاران محترم فعال در عرصه رسانه ، متاسفانه رفتار برخی از خبرنگاران هم از نزاکت و ادب دور است و چنان با حال طلبکارانه و بدون لحاظ نمودن محدودیت های موجود و شناخت انها باعث برهم خوردون نظم مجموعه ها می شوند که انتظار می رود قوانین مناسبی که جنبه بازدارنده داشته باشد برای برخورد با این عده محدود نیز تصویب شود . علیهذا برخورد ذکر شده را تایید نمی کنم و انتظار می رود هر کس نقش خود را در جایگاه تعیین شده به درستی بازی نماید
    • محمد سلام،فرمایش شما متین ولی تا به امروز هیچ برخورد نا مناسبی از خبرنگاران خورنا ندیدم، این مدیر داخلی بیمارستان اولین مصاحبه شونده ی شهر نبود و بزرگترین و برجسته ترین هم نبود.
  • البوغبیش ضمن تشکر از جنابعالی که زحمت کشیدید و به این بیمارستان جهت تهیه گزارش مراجعه نمودید این فقط اسمش بیمارستانه نه نیروی درستی داره و نه داروخانه مناسب بعداز ساعت ۷ عصر داروخانه بسته است و بایدتا هشت ونیم بمونی و نوبت شب بهت بدن و بعدش هم دارو رو بیرون آزاد خریداری نمایید حق بیمه ای که می پردازیم کجا میره میدونید آقای فتحی شما با پول بیمه ما دارین حقوقت رو دریافت میکنی باید حرمت خبرنگاران را حفظ کنی در ضمن از فرماندار و مسولین شهری میخواهم تا این مدیر نالایق که اقدام به بدرفتاری با خبرنگار ماهشهر نموده برخورد جدی و سمتی در خور اخلاق ایشان به آن داده شود تا درس عبرتی برای بقیه باشد.
  • ناشناس فکر کردید شکا خبر نگارید هر کاری دوست دارید میکنید شاید یک ارگانی نخواد خبری انتشار بشه هرکسی باید حدو محدود خودشو حذف کنه
  • علی سلام..من این اقا فتحی رو نمیشناسم ولی ای کاش کمی ازرفتار وزیر بهداشت اقای قاضی زاده الگو برداری میکردن شرم بر این اقایون پزشک نما
  • ماهشهری متاسفانه هر غریبه ای که با کمک لابی گری نمایندگان بهبهان و رامهرمز و آبادان و... وارد پستهای مدیریتی ماهشهر میشن و نماینده ما انگار خواب تشریف دارن خب نتیجش همینه دیگه!!!! فکر میکنن اینجا ارث پدریشونه و طلبکار مردم ماهشهر هم هستن و این توهم بر اونا مستولی میشه که به هیچکس و هیچکس پاسخگو نیستن!!!در حالیکه مردم و اصحاب رسانه ولی نعمتهای مسئولین هستن و در ماهشهر مثه همه چیزاش برعکسه و مردم بدهکار این آقایونن!!!
  • احسان طباطبايى وظیفه خبرنگار تهیه گزارش است و لازمه پویایى جامعه، پاسخگویى مسئولان.
  • جمعی از جوانان ماهشهر واقعا معلوم نیست در ماهشهر چه خبر است!!!! شده حیاط خلوت جریانات خاص مافیایی همه مدیران و مسئولینش توسط دیگر نمایندگان مجلس تعیین میشود و تمام مدیران دلسوز بومی براحتی کنار گذاشته میشوند و هیچکس صدایش در نمیاید و سکوت مرگبار ماهشهریها باعث گستاخی این جریانات و وخامت بیشتر اوضاع گردیده و معلوم نیست آخر و عاقبت این حرکات خزنده و موذیانه چه خواهد شد و وقتی به طرز تفکر و روش حاکم بر سیستم مدیریتی در ماهشهر نگاه میکنید بجای شفاف سازی و پاسخگویی، فضای پلیسی و امنیتی حکمفرما بوده ولا غیر و هیچ مدیری کمترین نقد و انتقاد را تاب نمی آورد که این بسیار خطرناک و نگران کننده میباشد نمونه اش همین حرکت اخیر آقای فتحی مدیر بیمارستان بیمه ماهشهر میباشد که معلوم نیست از کجا و بکمک کدام جریانات وابسته مراکز زر و زور به اینجا آورده شده اند و از برکت همین بیت المال و بیعرضگی برخی به مکنت و مقامی رسیده و معلومست که پشتشان بجایی گرم است که اینگونه گستاخانه با مردم و اصحاب رسانه و دیگران برخورد مینمایند و واقعیت تلخ دیگر، متاسفانه سکوت و خفقان نماینده محترممان میباشد که همۀ هم و غمشان شده امضای نامه های اعتراضی علیه دولت و شخص آقای ظریف که چرا با آقای کری قدم زده!!! یا استیضاح وزیر علوم و امضای نامه جهت توقف مذاکرات هسته ای!!!! گویی ایشان فراموش کرده اند که وظیفه ای هم در برابر مردم داشته و بر این باورند که فقط نماینده و مدافع منافع حزب خودشان هستن و بس و رای و خواست مردم ماهشهر ظاهرا هیچ اهمیتی ندارد!!!! وگرنه نه آقای فتحی که هیچ، هرمسئولی که در چارچوب نظام مقدس انجام وظیفه میکند حق توهین و بدرفتاری با ولی نعمتان خود را نداشته و نخواهند داشت. در پایان از مسئولین خورنا نیز درخواست میکنیم که با پیگیری جدی این قضیه از طریق دستگاههای نظارتی و نهادها اجرایی و قضایی استان(ماهشهر نه) راه قلدری و خودکامگی را برروی مدیران سفارشی و کژاندیش در ماهشهر را بسته و مایه عبرت این نامسئولین گردد انشاءالله به امید داشتن ماهشهری با مدیران دلسوز و مردمی
  • اشکان برای مردم ماهشهر متاسفم با داشتن چنین مسؤلانی باید به فکر چاره اندیشی باشند . درود بر اصحاب رسانه
  • معشوری وجدانا این چه طرز مدیریت یه شهره؟؟؟؟!!!
  • ناشناس آقای دکترپناهی مدیریت محترم درمان ونماینده محترم مجلس درماهشهرنگهبان،تی کش،راننده،مدیرنبودکه ازشهرهای دور ونزدیک استخدام بشن
  • ناشناس بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهردستگاه سونوگرافی داره ولی واسه یه سونو ساده بیمارو میزارن توی آمبولانس اعزام میکنن اهواز.اینه که میگن سه شعبه تامین اجتماعی پردرآمد توی منطقه داریم؟!
  • معشوری شهری که همه مسئولین رده بالا گرفته تا دربان و آبدارچی اش از شهرها و اکناف دور و نزدیک ایران باشد و نماینده و مردمش ساکت باشن همینه!!!! شهری با بیست مجتمع پترشیمی و بزرگترین بنادر نفتی و تجاری ایران نرخ بیکاریش ۲۴درصده!!!! دقت کنید این عدد خیلی وحشتناکه!!!!! آقای حاج حبیب نمیدونی بدون یه مجتمع دارن تو مسجدسلیمان میزنن از الان میگن "صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان" و از الان آقای رضایی دبیر محترم تشخیص مصلح نظام فرمودن فقط بومیای شهر اولویت استخدام دارن!!!! برعکس ماهشهر که از هر جایی آدم استخدام کردن الا از خود ماهشهر!!!! اونوقت اینجا چی؟؟؟؟نمیتونی بگی حتی اسم ماهشهر رو کنار پتروشیمی بیاری که مبادا به کسی یا جایی بربخوره!!!!! اونم از وضع بیمارستان بیمش!!!!
  • مهرنان در قرن ۲۱ همچنان بسیاری در مملکت هستند که درکی از مردم سالاری ندارند و گویی نمیتوانند بدون خودکامگی رفتار و حرکت کنند...
  • مهرنان البته وقتی آموزش و نظارتی نباشد و با شعار و عدم شایسته سالاری سکان را در اختیار هرکس قرار داد وضعیت مملکت همین میشود که این رفتار مدیرداخلی بیمارستان قطره ای از دریای بدرفتاری با توده مردم بویژه قشرزحمت کش خبرنگاران است
  • خوزستان-ماهشهر خوزستانی‌ها گویا علاوه بر گرد و غبار و گرمای تابستان، باید بار قبض‌های سرسام‌آور برق را هم به دوش بکشند؛ قبوضی که در چند وقت اخیر با ارسال به دست مشترکین، آن‌ها را حیرت‌زده کرده است. اگر مسئولان در برابر گرد و غباری که زندگی را به کام مردم این استان خاک‌آلود کرده دست تسلیم بلند کرده‌اند که «کمکی از ما بر نمی‌آید»، حداقل انتظار می‌رفت در این یک مورد تدبیر به خرج دهند و حوالی اهالی استان‌های جنوبی کشور را داشته باشند که یکی از گرم ترین تابستان‌های خاورمیانه را پشت ‌سر می‌گذارند؛ اما گویا برخی دوستان با تصمیماتشان نوش نشده، نیشی به جان مردم خوزستان زده‌اند! به گزارش تابناک خوزستان، گرمای بی‌سابقه تابستان امسال موجب شده تا مبالغ قبوض برق مردم خوزستان سر به فلک بکشد و نارضایتی شهروندان خوزستانی را به همراه داشته باشد. این نارضایتی وقتی برای اهالی این استان دوچندان می‌شود که می‌دانند متأسفانه هیچ اقدام و تدبیری هم برای رفع این دغدغه مردم انجام نشده است. مردم خوزستان که در چند سال اخیر به‌ خاطر پدیده گرد و خاک، طعم عدم همکاری نمایندگانشان در مجلس را چشیده بودند، این روزها هم با دیدن قبوض برق مصرفی‌شان، بار دیگر از محل تدبیر این دوستان آزرده خاطر شدند. نمایندگانی که اوج فعالیت‌شان برای مهار گرد و خاک، زدن ماسک اعتراضی نمادین در مجلس و اجرای شوی اعتراضی کوتاهی در برابر دوربین خبرنگاران بود، در سه سال گذشته هیچ مخالفتی با افزودن تبصره ای به قانون بودجه کل کشور که بموجب آن مردم خوزستان متحمل پرداخت هزینه بیشتری بابت برق مصرفی خود هستند، نکرده اند و به همین دلیل، شاهد افزایش مبلغ قبوض مردم استان نسبت به سایر استان های کشور هستیم. در واقع می توان گفت، مهم ترین عامل افزایش مبلغ قبض برق بیشتر مردم خوزستان نسبت به سایر شهرهای کشور، امضا و تصویب این تبصره در قانون بودجه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. بر اساس بند ۶۹ ماده واحده بودجه کل کشور در سال ۹۲ که به تصویب نمایندگان مجلس رسید و در سال های بعد ادامه پیدا کرد، وزارت نیرو موظف شد، علاوه بر دریافت بهای برق به ازای هر کیلو وات ساعت برق فروخته شده، سی (۳۰) ریال به عنوان عوارض برق در قبوض مربوطه درج و از مشترکین برق به استثنای مشترکین خانگی روستایی دریافت کند. وجوه حاصله به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز و عین وجوه دریافتی صرفا بابت حمایت از توسعه و نگهداری شبکه های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک هزینه می شود. پس از تصویب و اعمال این ماده واحده و از زمان اجرای این قانون تاکنون از سوی مردم اعتراضات، مراجعات و مکاتبات فراوانی درخصوص افزایش مبلغ قبوض و اضافه شدن مبلغی تحت عنوان عوارض برق در قبض برق مصرفی مشترکین شاهد بوده ایم؛ اما نمایندگان خوزستان نه تنها اقدامی برای در نظر گرفتن شرایط مردم استان در این زمینه و اصلاح این تبصره نداشتند، بلکه در سه سال گذشته این تبصره بدون هیچ گونه مخالفتی از سوی این نمایندگان محترم به تصویب رسیده است! در بند ز تبصره ۹ بودجه سال ۹۴ نیز نمایندگان مجلس این گونه مصوب کردند که؛ وزارت نیرو موظف است، علاوه بر دریافت بهای برق به ازای هر کیلو وات ساعت برق فروخته شده، سی (۳۰) ریال به عنوان عوارض برق در قبوض مربوطه درج و از مشترکان برق از جمله باغ شهرها و خانه باغ های اطراف روستاها و شهرها به استثنای مشترکان خانگی روستایی و چاه های کشاورزی دریافت نماید. وجوه حاصله به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود و حداکثر تا سقف چهار هزار میلیارد(۴٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال صرفاً بابت حمایت از توسعه و نگهداری شبکه های برق روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک، توسط شرکت توانیر هزینه می شود. با توجه به اینکه در مناطقی مانند شهرستان های اهواز، ماهشهر، امیدیه و دیگر شهرهای استان برحسب تعرفه تعیین شده میزان ۶۰۰۰کیلو وات ساعت به عنوان سقف مصرف یک دوره دو ماهه برای یک مشترک خانگی تعیین شده است که همین میزان مصرف با در نظر گرفتن ۳۰ریال بعنوان مبنای محاسبه باعث می شود یک مشترک ساکن در منطقه گرم همانند شهر اهواز، ۱۸۰ هزار ریال بابت عوارض برق در قبض دوره گرم خود بر مبنای میزان مصرف (در صورت کاهش مصرف برق، ضریب کاهش و در صورت افزایش مصرف، ضریب افزایش ) پرداخت کند. این در حالی است که مشترکین دیگر مناطق کشور به دلیل عدم نیاز به لوازم برودتی و در نتیجه مصرف کمتر برق، هزینه کمتری پرداخت کرده و متوجه عوارض برق نمی شوند. یکی از نمایندگان اهواز در مجلس در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها گفته است: درصدد ارائه درخواستی به دولت بودیم که در گرما و شرجی بی‌سابقه اهواز، تمهیداتی برای مردم اهواز در نظر بگیرند که توزیع قبض‌های برق مصرفی با آن ارقام غیرقابل تصور، واقعا ما را دچار شوک کرد. حسینی گفته است: هزینه‌های زندگی در اهواز به علت گرما، گردوغبار و مشکلات دیگر در حالت عادی هم نسبت به سایر مناطق کشور بالاتر است، ولی واقعا انتظار صدور این قبض‌های میلیونی از سوی وزارت نیرو برای برق مصرفی خوزستان را نداشتیم. این در حالی است که وی و سایر همکاران خوزستانی اش در مجلس، باید پیش از وقوع علاج واقعه می کردند و اجازه ی تصویب تبصره ای که به موجب آن هزینه پرداختی خوزستانی ها بابت مصرف برق افزایش پیدا می کند را نمی دادند؛ اما در سه سال گذشته، صدای مخالفتی از سوی نمایندگان خوزستان بلند نشد و با رأی نمایندگان، این بار مالی به مردم خوزستان اضافه می شود. حالا باید منتظر بمانیم، این نمایندگان محترم مجلس چگونه می خواهند این اشتباه سه سال گذشته خود را جبران کرده و از اجحاف در حق مردم خوزستان جلوگیری کنند؟