سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک:

۲۸ هزار تن چغندر قند در اندیمشک برداشت شد

خورنا – سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: کشاورزان اندیمشک، امسال بیش از ۲۸ هزار تن محصول چغندر قند در شهرستان را تولید و روانه بازار مصرف کرده‌اند.

محمد جعفر آفرین در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک، اظهار داشت: امسال بیش از ۳۹۳ هکتار از اراضی شهری و روستای اندیمشک به کشت و تولید چغندر قند اختصاص یافته است.

وی گفت: کشاورزان اندیمشک امسال توانسته‌اند بیش از ۲۸ هزار تن محصول چغندر قند در شهرستان تولید، و متناسب با نیاز شهروندان، روانه بازار مصرف کرده‌اند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک عنوان کرد: با توجه به افزایش کشت و برداشت این محصول در شهرستان، اندیمشک به رکورد دار تولید این محصول در میانگین کشت و تولید این محصول در کشور، تبدیل شده است.

وی افزود: میانگین تولید چغندر قند در اراضی کشاورزی کشور ۷۱ تن در هکتار بوده که توسط کشاورزان در سطح اراضی اختصاص یافته به تولید این محصول، به ثبت رسیده است.

آفرین بیان کرد: کشاورزان فعال در بخش تولید چغندر اندیمشک، امسال توانسته‌اند میانگین تولید این محصول در شهرستان را، به بیش از ۹۵ تن در هر هکتار برسانند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک عنوان کرد: با توجه به بستر خاص طبیعی شهرستان، اندیمشک از ظرفیت خاص و بالقوه ای در تولید و برداشت چغندر قند برخور دار است که در صورت توجه مناسب به کشت این محصول در شهرستان، می‌توان زمینه رشد کشت و تولید این محصول را برای کشاورزان اندیمشک به نحوی مطلوب فراهم کرد.

انتهای پیام/