واگذاری پایانه های تخلیه و بارگیری بندر امام به بخش خصوصی

خورنا – ۳ پایانه تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به ۳ شرکت خصوصی واگذار شد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه این پایانه ها تنها پایانه های وارادتی بندر امام خمینی بوده اند گفت: هدف از این اقدام بهبود روند خدمات رسانی به متقاضیان خدمات بندری است.

مهندس ابوطالب گرایلو ارتقای شاخص های عملیاتی را لازمه رسیدن به استانداردهای عملیاتی مطلوب دانست و گفت: پس از اکران عمومی مزایده و اعلام قیمت های پیشنهادی توسط متقاضیان و انتخاب بالاترین قیمت ها ، پایانه های۳ گانه تخلیه و بارگیری کالا در این منطقه به بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: اجرای اصل۴۴ قانون اساسی و کاهش تصدی گری دولتی و واگذاری کارها به مردم لازم است که با بهره گیری از توان بخش خصوصی توانمند و مجرب ، شرایط لازم برای اشتغالزایی در کنار توسعه شاخص های عملیاتی فراهم می شود.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از مزایای عرضه خدمات بندری به جلب رضایت بیشتر مشتریان در پی ارتقای شاخص های عملیاتی و حفظ استاندارهای مطلوب در زمینه تخلیه و بارگیری کشتی ها اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم برای افزایش بهره وری از تمام ظرفیت پایانه ها استفاده شود.

ابوطالب گرایلو افزود: هدف نهایی اداره کل بنادر و دریانوردی ، جذب بیشتر صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی است و این اهداف از طریق تسهیل سیر ورود و خروج کالاها و نرخ های شاخص عملیاتی محقق می شود.

فرآیند واگذاری پایانه های تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی ( واردات و صادرات) در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به بخش خصوصی برای سومین بار انجام می شود.