شهردار هندیجان: اصلاح ساختار شهرداری هندیجان اولویت شهرداری است

خورنا – وهاب شیرعلی : غلامرضا درویش امروز در گفت‌وگو با خبرنگارخورنا در هندیجان اظهار کرد: در بدو ورودم به شهرداری با مشکلات زیادی مواجه شده که عدم پرداخت بیش از هشت ماه حقوق کارکنان و بدهی به بیمه‌ها از جمله این مشکلات بود.
وی افزود: در اصل موتور محرک شهرداری به حدی مشکل داشت که کسی جرات کار کردن نداشت و در ماه‌های اول کار درگیر زمینه سازی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه پایدار و درآمدزایی بودیم.
شهردار هندیجان تصریح کرد: ۳۲ نفر از نیروهای شهرداری را در همان اوایل کار بازنشسته کردیم و ۲۵ نفر دیگر طی روزهای آینده بازنشسته خواهند شد که این خود در بحث تعدیل نیرو و کم کردن هزینه‌های شهرداری تاثیر زیادی دارد.
درویش اضافه کرد: به‌منظور کم کردن هزینه‌ها با توجه به پایین بودن درآمد شهرداری به‌علت عدم وجود شرکت و یا کارخانجات در هندیجان، نظارت بر کارکرد ماشین آلات به نحو احسن انجام گرفت.
وی با اشاره به اینکه به‌دنبال راه‌های کسب درآمد و منابع مالی برای شهرداری بوده و هستیم گفت: یکی از راه‌های درآمدزایی مطلوب، استاندارد کردن کارخانه آسفالت بود که در این کار موفق عمل کرده‌ایم زیرا هزینه تامین آسفالت گران و زیاد است.
شهردار هندیجان همچنین عنوان کرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای به‌روز کردن کارخانه آسفالت هزینه کرده تا با خیالی آسوده بتوانیم نیاز شهر و دیگر متقاضیان آسفالت را تامین کنیم.
درویش خاطرنشان کرد: برای نخستین بار آسفالت پیمانکار جاده هندیجان به ماهشهر را تامین کرده و سود بسیار خوبی را در این زمینه کسب کردیم.
وی تاکید کرد: یکی از کارهای بسیار خوبی که دراین مدت انجام گرفت واگذاری بخش خدمات شهری به بخش خصوصی بود که هزینه زیادی از دوش شهرداری برداشت.
درویش در ادامه گفت: شهرداری در حال حاضر آمادگی دارد تا نیاز شهرهای مجاور به آسفالت را تامین کند، ضمن اینکه آسفالت خیابان‌های سطح شهر را آغاز کرده تا در فصل بارندگی مردم به مشکل برنخورند.
شهردار هندیجان در پایان زهکشی قبرستان هندیجان شمالی و بهسازی کشتارگاه و احداث سردخانه در محل را از دیگر فعالیت‌های شهرداری در این مدت ذکر کرد و افزود: کارها و پروژه‌های زیباسازی میادین و پارک‌های محله را برای شادی و نشاط مردم در دست اجرا و آمادگی کامل برای دریافت نظرات پیشنهادات و انتقادات سازنده مردم شهرستان در تمام ساعات روز را داریم.