شهروندان منطقه آزاد اروند از کارت شهروندی بهره مند می شوند

خورنا -با انعقاد تفاهم نامه، ساکنان منطقه آزاد اروند از کارت الکترونیک شهروندی برخوردار می شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، اسماعیل زمانی مدیرعامل این سازمان گفت:در راستای تحقق دولت الکترونیک و ارائه خدمات موثر به شهروندان، تفاهم نامه ای بین سازمان منطقه آزاد اروند، اداره کل پست و اداره کل ثبت احوال استان خوزستان برای صدور کارت شهروندی ویژه شهروندان ساکن این منطقه منعقد کرده است.
وی یکی از جلوه های اصلی کاربرد فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی مورد توجه دولت ها را تحقق دولت الکترونیک خواند و گفت:دولت الکترونیک، فرصت مناسبی برای کشورهای در حال توسعه مانند ایران به منظور بهبود عملکرد دولت و افزایش بهره وری آنهاست و همچنین برنامه راهبردی رو به رشد را برای کاهش شکاف موجود با کشورهای توسعه یافته فراهم می کند.
زمانی گفت:بر اساس برنامه ریزی، کارت های شهروندی برای ۱۲ گروه شامل متولدان حوزه اروند، کسبه و پیشه وران، کارمندان دولتی یا شرکت های تابع، دانشجویان، فرهنگیان، بازنشستگان، بازرگانان، سرمایه گذاران، شاغلان، ساکنان مقیم، شهروندان افتخاری و افراد بالای ۱۵ سال صادر می شود.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، مهم ترین خدمات قابل ارائه در بستر کارت شهروندی را استفاده از تخفیف شهروندی برای خرید از بازارچه های همراه مسافر، هزینه های درمانی در بیمارستان های و یا هزینه های ویزیت پزشکان با توجه به صدور مجوز فعالیت های شغلی برای پزشکان آبادانی و خرمشهری و بهره مندی از معافیت های مالیاتی دانست.
وی استفاده از تخفیف ویژه عوارض خودروهای پلاک اروند، معافیت در پرداخت عوارض فرودگاهی، عوارض خروج از کشور در مرز شلمچه، معافیت در قیمت اراضی واگذاری شده در بخش صنعت و گردشگری و همچنین استفاده از تخفیف عمومی پذیرندگان کارت شهروندی شامل هتل ها، آژانس های مسافرتی، اماکن ورزشی و رستوران ها را از دیگر مزایای این کارت ها عنوان کرد.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.