وزیر بهداشت در دزفول:

وزیر بهداشت: سالانه ۲ هزار تخت به ظرفیت بیمارستان‌های کشور افزوده می‌شود

خورنا – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستانی در کشور گفت: دولت سالانه ۲ هزار تخت به ظرفیت بیمارستان‌های کشور اضافه می‌کند و با تحریم‌های موجود این رقم افزایش پیدا نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاح مجتمع بیماران سرطانی دزفول، اظهار داشت: اجرای طرح سلامت و تامین اعتبارات آن یک محور مهم خدماتی کشور است.

وی گفت: سهم پرداخت پرداخت بیماران در طرح سلامت به حداقل رسیده و این بخش از شهرستان به میزان چشم گیری کاهش خواهد یافت‌.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: سهم روستائیان در پرداخت درمان به سه درصد رسیده است و این مقوله بیانگر توجه مناسب به حوزه سلامت و موفقیت اجرای این طرح در کشور است.

وی گفت: با اجرای طرح سلامت در کشور بیش از ۲ هزار خانه بهداشت در کشور افتتاح و کمبود پزشک در بخش های مختلف شهری و روستایی رفع شده است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: تا یک ماه آینده طرح بیمارستان گتوند با محوریت تامین نیاز مردم خوزستان اجرا و افتتاح می‌شود.

وی افزود: مشهد دارای بیش از یک میلیون و چهارصد هزار حاشیه نشین ساکن است و امروزه در کشور با توجه به وجود حجم گسترده وجود حاشیه نشینی برای بیش از ۸ میلیون حاشیه نشین که فاقد امکانات و خدمات درمانی بوده پایگاه خدمات درمانی و بهداشتی ساخته شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: علی رغم توسعه خدمات درمانی و تجهیزات بهداشتی توجه به خدمات حوزه سلامت نیازمند حوزه توجه و تلاش بیشتر با توجه به نیاز بخش های مختلف با نگاه مساعد خیرین است.

وی گفت: کشور نیازمند ساخت و تجهیز بیمارستان‌های جدید است اما متاسفانه امکانات و خدمات دولتی امکان ساخت بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی را به کشور نمی‌دهد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: رفع مشکلات حوزه بهداشت و سلامت با توجه به وقف و توسعه و مشارکت و جذب خیرین ممکن است و این مشارکت زمینه توسعه حوزه سلامت را تقویت می کند.

وی افزود: اجرای طرح بیمارستان هسته‌ای در کشور نمونه‌ای موفق از همکاری بخش های مختلف اجرایی کشور در توسعه خدمات بهداشتی موفق است و با توجه به نگاه مثبت دولت به جذب مشارکت خیرین در توسعه خدمات بهداشتی مشارکت تمامی بخش های مختلف در تامین نیاز حوزه سلامت ضروری است.