وزیر بهداشت:

افتتاح مجهزترین مرکز پرتودرمانی و شیمی درمانی خیریه کشور در دزفول با حضور وزیر بهداشت

خورنا – سیدحسن قاضی زاده هاشمی عصر دوشنبه در آیین افتتاح مجهزترین مرکز پرتودرمانی و شیمی درمانی خیریه کشور در دزفول در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود:به رغم اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان در کشور همچنان نیاز به کار بیشتری در حوزه سلامت می باشد.

وی امکانات محدود بهداشتی و درمانی شهرهای دزفول ، شوش و گتوند در شمال استان خوزستان را نمونه ای از مشکلات و کمبودهای حوزه سلامت در کشور دانست و گفت:در این منطقه حداقل به ۵۰۰ تخت بیمارستانی نیاز است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود:در شهرستان شوش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تخت بیمارستانی مناسب و فعالی وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا یک ماه آینده بیمارستان گتوند در شمال استان خوزستان افتتاح شود.

دکتر هاشمی با تشریح وضعیت درمان کشور قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت:تا قبل از اجرای این طرح بیماران برای ابتدایی ترین وسایل ناچار به مراجعه به خارج از بیمارستان بودند.

وی با بیان اقدامات دولت یازدهم در حوزه سلامت و اجرای قانون بیمه همگانی با گذشت ۲۰ سال از تصویب آن و بیمه شدن بیش از ۱۰ میلیون نفر گفت: اجرای این قانون نمونه ای از تحقق شعار و وعده های دولت تدبیر و امید می باشد و حوزه سلامت به مسئله اول دولت تبدیل شده است.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد با تغییر وضعیت مالی صندوق دولت و خزانه برنامه های دولت در حوزه سلامت اجرایی شود.

وی همچنین از توزیع چهار هزار پزشک متخصص در ۱۵ ماه گذشته در کشور خبر داد و بیان داشت:با اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت تمام شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از پزشک عمومی بهره مند شدند ضمن اینکه دو هزار خانه بهداشت در سراسر کشور تاسیس شده است.

دکتر هاشمی به مشکل حاشیه نشینی در شهرها به عنوان یکی از معضلات بهداشتی کشور نام برد و گفت:برای هشت میلیون نفر از جمعیت ۱۰ میلیونی حاشیه نشین کشور پایگاه خدمات بهداشتی راه اندازی شده است.

وی در عین حال گفت:انجام این اقدامات در حوزه سلامت به معنای این نیست که در این حوزه خیلی موفق بوده ایم بلکه همچنان باید راه طولانی را طی کرد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین بیان کرد: در سایه تعامل و همدلی مردم و دولت مشکلات بهداشت و درمان کشور نیز مرتفع خواهد شد.

وی همچنین گریزی به انتخابات مجلس شورای اسلامی زد و گفت:برگزاری انتخابات های مختلف با حضور پر شور مردم بیانگر این واقعیت است که مردم در اداره کشور مشارکت داشته و شرکت در انتخابات تصمیم ساز نمادی از مشارکت مردم در اداره کشور می باشد.

دکتر هاشمی حاشیه ها را بخشی از انتخابات های مختلف عنوان کرد و گفت:آنچه که به مصالح کشور صدمه بزند به دور از اخلاق و انصاف است
.
وی گفت:جمهوری اسلامی ایران در طول حیات خود در هر دوره فراخوز همت از پشتوانه مردمی بهره مند بوده است اما گاهی فرصت سوزی شده و از ظرفیت های مردمی به خوبی استفاده نشده است که امیدواریم این اتفاق در دولت یازدهم رخ ندهد.

با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مجهزترین مرکز پرتو درمانی و شیمی درمانی بیماران سرطانی کشور که به همت خیرین دزفول با صرف ۱۶۰ میلیارد ریال احداث و تجهیز شده و نیز اورژانس هوایی ۱۱۵ شمال خوزستان در دزفول افتتاح شدند.