مسئولان به وضعیت نامناسب راه‌های خوزستان رسیدگی کنند

خورنا – امام جمعه موقت اهواز گفت: وضعیت راه ها در شهرهای شمالی استان چون باغملک، ایذه و دهدز نامناسب است و مسئولان امر باید در راستای رفع این مشکلات کوشا باشند.

به گزارش خورنا؛ آیت الله محسن حیدری در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز کلانشهر اهواز که در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد، با اشاره به ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: این امام نقش بزرگ و سازنده ی در تداوم شیعه ناب اهل بیت (س) داشته است.

وی افزود: امام صادق (ع) که موسس شیعه جعفری است با تربیت دانشمندان و مفسران اسلام واقعی از تحریف اسلام جلوگیری کردند و شیعه جعفری را معرفی و تبیین کرده و از رشد مذاهب و فرقه‌های ساختگی جلوگیری کردند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: در خلاء بین حکومت های بنی امیه و بنی عباس، این امام توانستند با کادر سازی تشیع را گسترش دهند.

وی گفت: معاویه بن ابوسفیان که دشمن اسلام است با طراحی استراتژی های از جمله تاسیس فرق ظاله، جعل حدیت علیه اهل بیت و لعن ائمه از یک سو و از سوی دیگر با ساختن روایات به سود خود دنبال انحراف در اسلام بود.

آیت الله حیدری تصریح کرد: تکفیری های داعشی امروز با همین استراتژی‌ها علیه اسلام توطئه می‌کنند که در واقع اینان پیروان راستین شجره خبیثه معاویه هستند.

وی در خطبه دوم نماز عبادی – سیاسی جمعه به ورود شهدای گمنام به خوزستان اشاره کرد و گفت: این شهدا بر گردن ما حق بزرگی دارند و هیئت‌های مذهبی، شهرداری و همه اقشار مردم باید استقبال با شکوهی برای آنان تدارک ببینند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: ۱۶ شهید بزرگوار وارد خوزستان می‌شوند که از این تعداد ۴ شهید شناسایی شده و ۱۲ نفر آنها گمنام هستند.

وی افزود: این شهیدان ۱۹ مرداد در شب شهادت موسس مکتب جعفری به حسینه ثارالله اهواز منتقل می شوند و صبح ۲۰ مرداد از مقابل حسینه به میدان شهدای اهواز تشیع شده و سپس با همراهی مردم به ۵ نقطه از اهواز منتقل می شوند.

آیت‌الله حیدری با اشاره به سالروز بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط امریکا و قتل هزاران ژاپنی عنوان کرد: امروز امریکا ما را به تلاش برای تولید سلاح هسته ای متهم می کند در حالی که هیچ وقت نظام اسلامی نیازی به سلاح اتمی نداشته و نخواهد داشت و این امریکا است که هزاران بمب اتمی دارد و بی شرمانه مدعی صلح جهانی است.

وی همچنین با اشاره به سالروز حمایت از صنایع کوچک گفت: برخی از این صنایع کوچک که مولد تولید هستند مشکلات زیادی دارند که مسئولان باید حمایت لازم برای رونق این صنایع را انجام دهند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: مردم حمیدیه و هویزه و روستاهای اطراف این شهرها با مشکل آب هم برای شرب و هم برای کشاورزی مواجه هستند و حیات بیش از ۶۰ هزار راس دام به خطر افتاده است که مسئولان سازمان آب و برق با رهاسازی آب به داد این مردم برسد.

وی همچنین با گلایه شدید از وضعیت نامناسب راه‌ها در خوزستان تصریح کرد: وضعیت راه‌ها در شهرهای چون باغملک، ایذه و دهدز نامناسب است و که در عرض یک سال بیش از ۲۶۰ نفر جان خود را از دست دادند که قابل قبول نیست و مسئولان به این وضعیت رسیدگی کنند.

آیت‌الله حیدری گفت: ما از تریبون نماز جمعه حرف مردم را به مسئولان منتقل می کنیم و امیدواریم رسیدگی کنند و اگر اقدامی انجام ندهند این مشکلات را به مسئولان بالادست انتقال می‌دهیم.