دردنامه عضو شورای اندیمشک در خصوص آتش سوزی جنگل های بلوط اندیمشک

خورنا – نامه سرگشاده عضو شورای شهر اندیمشک به مسولان استانی و کشوری در خصوص آتش سوزی های اخیر در اندیمشک:

استاندار محترم،مسئولین محیط زیست و منابع طبیعی استانی و کشوری:

دردنامه ای که هر روز خلطی بر آن افزوده میشود تا به قامت تظلم میرسد و به ناچار فریاد تظلم خواهی دوستداران محیط زیست را در بیدادگاهی که در آن از معدلت خبری نیست فریاد میکشد،اینبار نیز با صدایی رسا و دلی پر خون فریاد محیط زیستی که میسوزد را از عمق جان برون آورده و به گوش آنان که گویا خود را به نشنیدن زده اند میرسانیم بلکه به خود بیایند و چاره ای بیاندیشند.

بلوطهای منطقه ی الوار اندیمشک بیش از پنج روز سوختند و علی رغم تمام پیگیری ها و درخواست های کمک که از سوی ما و دیگر دوستداران محیط زیست شده است،مسئولین هیچگونه همکاری و مددی جهت مهار آتش منطقه نکردند ٬وقتی شعله های آتش بر سینه ی پر درد زاگرس زبانه میکشد،میسوزد و میرود،و تنها خاکستری از بلوط به جای میگذارد و شاید بزودی  تنها خاطره ای که با یادش گونه هایمان خیس میشود و آهی از دل میکشیم که دردی را مرهم نمیشود.

بیش از۳هزار هکتار جنگل و مرتع در منطقه الوار گرمسیری بر اثر آتش سوزی از بین رفته است اما مسئولین آمار نادرست تحویل مردم میدهند.چندین روز آتش سوزی طول کشیده و هیچگونه توجه و امکانات خاصی به این منطقه اختصاص داده نشده است.چرا شهرستان اندیمشک نباید یک هلیکوپتر جهت خاموش کردن آتش در چینن مواقعی داشته باشد؟وچرا مسئولین وقتی توان رسیدگی به مشکل را ندارند پاسخ واهی به مردم داده و با آمارهای کذب و نسبت دادن مشکل به نزاعهای قومی منطقه به دنبال تبریه ی خود هستند؟

اینهمه بی توجهی از کجا نشات گرفته و ما تا به کی باید نابودی محیط زیست را نظاره گر باشیم؟

عزیزان و دست اندرکاران و مسئولینی که گویا خود را نه مسئول میدانید و نه دغدغه ای برای محیط زیست دارید، وقتی پنج روز اتش است و  ما فریاد برمی آوریم و عاجزانه درخواست مدد داریم اما دریغ از کوچکترین حرکت و عملی که بتوان به آن امیدوار بود،خواهشمندیم به دغدغه ی دوستداران محیط زیست توجه نموده و هرچه سریعتر اقدامی قاطع در خصوص آتش سوزی جنگل های بخش الوار اندیمشک به عمل آورید،یا اینکه خود بگویید فریادمان را به کجا بریم.

مهدی قلی کیانی،فعال مدنی  و رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اندیمشک

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • mehdimakiyani11@gmail.com دیدگاه* اقای قلی کیانی شما که تو شورا هستی با همکارتون فقط میشینید و حرف میزنید و خودتون مهم و بزرگ میکنین!!! اکه واقعا دلسوزی بسم الله تشریف بیار الوارر با مردم شریک باش.مگ میشه درختها خودشون اتیش بگیرن ؟!! اینا دشمنی بین دپ طایفه بوده که همه میدونن کدوم طایفست !! پس لطف کن برای بزرگ نمایی خودت و مهم کردن خودت سخنرانی نکن