مهندس آصفی از صدور مجوز نمایشگاه بین المللی برای دزفول خبر داد

خورنا – فرماندار دزفول: با احداث نمایشگاه دائمی بین المللی در دزفول تجارت در شمال خوزستان گسترش یافته و بازار فروش محصولات کشاورزی منطقه رونق می گیرد.

وی اعتبار مورد نیاز برای احداث این نمایشگاه را بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:این اعتبار از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی و شرکت تعاونی ایثارگران دزفول تامین و هزینه می شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی ایثارگران دزفول نیز گفت:این شرکت به عنوان متولی احداث نمایشگاه بین المللی دزفول از سال ۸۸ پیگیر بوده و سال ۱۳۸۸ مجوز لازم برای احداث نمایشگاه را اخذ کرده است اما روند اجرای این طرح به دلایلی متوقف و مجوز صادره نیز لغو شد.

کریم مهدی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرحله مکان یابی نمایشگاه بین المللی دزفول هستیم گفت:نمایشگاه مذکور در شش فاز سالن های تخصصی ،سالن سینما و آمفی تئاتر،هتل ، پارک و مکان های تفریحی و رفاهی احداث می شود.

مهدی پور گفت:فاز نخست این شهرک نمایشگاهی که شامل نمایشگاه های ابتدایی است در صورت همکاری مسوولان با اعتباری افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال تا دوسال آینده احداث و راه اندازی می شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی ایثارگران دزفول اظهار کرد:با راه اندازی این شهرک نمایشگاهی زمینه صادرات محصولات کشاورزی و تولیدات منطقه شمال خوزستان فراهم شده و شاهد ورود بازرگانان و تجار به این منطقه و رونق بخش کشاورزی شمال خوزستان خواهیم بود.

مهدی پور همچنین از تهیه طرح شهرک گلخانه ای دزفول شامل ۱۸۳ گلخانه خبر داد و افزود:با اجرای این طرح زمینه اشتغال یکهزار و ۸۰۰ نفر از جوانان جویای کار و دانش آموختگان بخش کشاورزی فراهم می شود.

شرکت تعاونی ایثارگران دزفول بهمن ماه سال ۱۳۷۳ بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی برای اخذ سهام کارخانجات دولتی با عضویت ۸۲۱ نفر از رزمندگان ، ایثارگران و خانواده شهدا راه اندازی شد و از سال ۱۳۸۵ بطور رسمی سهامدار و عضو هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شد.
ایرنا