انتقاد تند نماینده مردم اندیمشک از عدم اجرای طرح 550 هزار هکتاری

نماینده اندیمشک: با هر کدام از مسئولین هم که بخواهند مناظره می کنم که ثابت کنم طرح ۵۵۰ هکتاری پیش نمی رود

خورنا – صید عیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در گفتگو با رهیاب پیرامون طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اظهار کرد: متاسفانه دولت های مختلف این طرح را کامل انجام ندادند در همان زمان ما می توانستیم با هزینه بسیار کمتری این طرح را اجرا کنیم این طرح می توانست ۳۰۰هزار شغل ایجاد کند.

وی افزود:در دولت های قبل اقداماتی انجام شده بود مثلا در حدود ۷۰هزار هکتار کار پیشرفت فیزیکی داشت تا اینکه در ابتدای دولت آقای روحانی این طرح شدت گرفت، اما با یک سری مسائل مصادف شد، طرح۸۰۰هزار هکتاری را تبدیل به ۵۵۰هزار هکتار کردند که از این مقدار حدود ۳۰۳ هکتار سهم خوزستان شد.

نماینده مردم اندیمشک با اشاره به عدم اجرای این پروژه در برخی شهرهای خوزستان گفت: در شهرستان هایی مانند دزفول و اندیمشک کار نشده است، در مناطقی مانند دشت آزادگان و خرمشهر کار کردند که آن ها هم با مشکل بی آبی مواجه شده اند مشکل بی آبی باز هکتارها را کمتر کرده است، نامه ای که آقای چنگلوایی به نمایندگان نوشته اند این مساله را تایید می کند.

وی ادامه داد:روی هم رفته در بررسی هایی که من دارم فکر می کنم این مقداری کاری که انجام می شود جای شکرش باقی است و می شود از مسئولین تشکر کرد ولی از لحاظ کیفیت کار اشکالات زیادی وجود دارد.

نماینده مردم اندیمشک با اشاره به پیگیری مجمع نمایندگان خوزستان در خصوص طرح ۵۵۰هزارهکتاری گفت:مجمع نمایندگان جلسه ای با مجریان این کار مانند جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و کسانی دیگر که در این کار دخیل هستند دارند، صحبت هایی می شود ولی کار آنطور که باید پیش نمی رود.

وی افزود:آقای شمایلی که مسئول اجرای این طرح است و از فرزندان خوب خوزستانی و خانواده معظم شهدا هستند جواب تلفن ما را نمی دهند که از ما کمک بخواهد و یا ما درخواست هایی برای کمک به آقای شمایلی داشته باشیم.

دارایی تصریح کرد:پیش بینی من این است که این طرح پیش نخواهد رفت و در جایی خواهد ماند، حالا ممکن است با مصاحبه من عکس العملی از سوی مسئولین هم داشته باشیم که بگویند اینطور نیست، ولی اینطور هست با هر کدام از مسئولین هم که بخواهند مناظره می کنم که ثابت کنم طرح پیش نمی رود در جلسه ای خودم رئیس مجمع بودم گفتم این طرح اگر دست به دست هم ندهیم پیش نخواهد رفت الان یک مقدار از هم جدا شده ایم و از پتانسیل بسیار خوب نمایندگان و دیگر دوستان استفاده نمی کنند .
نماینده مردم اندیمشک در خصوص اشتغالزایی در طرح ۵۵۰هزارهکتاری گفت:در این طرح قرار بود بچه های خوزستان مشغول به کار شوند ،این یکی دیگر از سئوالات ما از آقای شمایلی مدیرموسسه جهاد نصر است.

دارایی با اشاره به واکنش مسئولین استان خوزستان که گفته بودند گزارشی از عدم اجرای پروژه در اندیمشک به آن ها نرسیده است عنوان کرد:جای تاسف دارد که مسئولین بگویند از جایی گزارشی به ما نرسیده است ، ما باید از مسئولین گزارش بگیریم یعنی مسئولین ما در استان نمی دانند کار نکرده اند؟ این جای خون گریه کردن دارد مسئولین به این مناطق بی تفاوت هستند گفتند ۵هزار هکتار از این طرح در اندیمشک است حالا نمی دانند در اندیمشک یک چهارم این مقدار هم کار نکردند .کجا را کانال کشی کردند؟ یک متر این کانال ها را به من نشان دهنداین دروغ محض است .

عضو مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد:موسسه جهاد نصر هیچ گزارشی به ما نمی دهد، هیچ کدام از مسئولین خوزستانی که در این طرح هستند به ما خبری ندادند به جز دوباری که مجمع تشکیل جلسه داد، یکی در زمان خودم یکی هم در زمان آقای دهدشتی، چیزهایی مصوب می کنند ولی بعد آن مصوبات دیگر خبری نیس .این پنهان کاری ها برای همین است که نمی خواهند این واقعیت ها را بگویند .قرار شد یکی از نمایندگان ۷ماه قبل همین مسئله را بررسی کند ولی این کار هم متاسفانه تا الان انجام نشده است.

نماینده مردم اندیمشک درخصوص بکارگیری نیروهای غیر بومی در این طرح گفت:خیلی از نیروها خوزستانی نیستند در طرح های کشوری که در خوزستان است بچه های خوزستان حضور ندارند ما گفتیم این طرح دیگر استانی است و نیروهای خوزستانی از این طرح استفاده می کنند ولی متاسفانه نیروهای غیر بومی در طرح ۵۵۰ هزارهتکاری مشغول به کار هستند.در برابر حرف های من مسئولین هر عکس العملی نشان دهند کذب است، حاضرم در تلوزیون مناظره کنم چرا گزارش کار نمی دهند؟ چرا نمی گویند طرح ۸۰۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب که توصیه کردند و می تواند مشکلات یک استان را حل کند به کجا رسیده است؟شفاف سازی کنند تا کسی مثل من نیاید تمام مسائل را زیر سئوال ببرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • موسوی نماینده عزیز ,انجام کارهای اساسی وتدابیری که جهت رفع مشکلات مردم نجیب اندیمشک بکاربرده ایدراثابت کنیدوگرنه حرف زدن راهمه بلدند.
  • سهیلا شماخیلی ازاجحافهایی که درحق مردم اندیمشک رواگشته راثابت کن هرچندنیازبه اثبات نیست وهمه میدانندواقعیتهارا