درخطبه های نمازجمعه خرمشهر عنوان شد:

بر رأس خدمات انجام شده در خرمشهر مقام معظم رهبری قرار دارد

امام جمعه خرمشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرمشهر اظهار داشت: کشورهایی که در گذشته برای تحریم کردن ایران بهانه‌های ریز و درشت استفاده می‌کردند امروز برای ارتباط با ایران اسلامی باید تاوان دهند.

خورنا – امام جمعه خرمشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرمشهر اظهار داشت: کشورهایی که در گذشته برای تحریم کردن ایران بهانه‌های ریز و درشت استفاده می‌کردند امروز برای ارتباط با ایران اسلامی باید تاوان دهند.
وی با بیان اینکه بیشترین آسیب های چند سال اخیر تحریم ها را از ناحیه کشور فرانسه داشتیم، عنوان کرد: بیش از ۱۰ سال کشور ما را از برداشت مهم‌ترین منبع گاز ایران محروم کردند، شرکت‌های دارویی در جهان مستثنی از اعمال تحریم ها هستند ولی تنها کشوری که در بخش دارویی ایران را تحریم کرد فرانسه بود.
وی افزود: بدترین خیانت فرانسه به ایران در بحث خون‌های آلوده به ایدز بود که این بیماری را وارد کشورمان کرد و سبب مرگ بسیاری از هموطنان ما شد.
حجه الاسلام موسوی اظهار داشت: یادمان نرود آمریکا در حالی که با وزیر امورخارجه ما دیدار های بسیار صمیمی مکرر داشت، چگونه اجازه ورود نماینده ایران به سازمان ملل را نداد، آن هم تنها این علت که آن شخص در موضوع تسخیر لانه جاسوسی یک مترجم ساده بود.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه کارهای مناسبی در خرمشهر صورت گرفته است، گفت: آنچه در خرمشهر اتفاق افتاده دست آوردهای نظام است، بر رأس خدمات انجام شده در خرمشهر مقام معظم رهبری قرار دارد، ایشان از شهرداری تهران خواستند که به مقوله آبادی و آبادانی خرمشهر ورود کنند.
وی با اشاره به اینکه کمتر شهری در استان خوزستان به شمار می آید که در این ۲ سال به سرعت دچار تحول شده است، اظهار داشت: آمارهایی ارائه می شود از کم و کیف خدمات، اگر جایی این آمار ها غلط باشد آن را در خطبه‌های نماز جمعه ارائه می‌کنم.
وی افزود: از سوم خرداد سال گذشته شهرداری تهران مجری بسیاری از طرح ها بوده است در کنار آن ۵ شهرداری کلانشهر کرج، رشت، تبریز، قم و اصفهان به عنوان معین خرمشهر انتخاب شدند. شهرداری تبریز عمران بلوار ساحلی خرمشهر را بر عهده دارد که آغاز به کار کرده است، شهرداری کرج ورودی اهواز به خرمشهر را از مرداد ماه در دستور کار خود قرار داده است، شهرداری رشت کمک مالی خود را به شهرداری تهران ارائه داده است اما شهرداری‌های اصفهان و قم اعتبار مصوب خود را تا کنون پرداخت نکردند.
حجت الاسلام موسوی فرد گفت: پروژه ساخت پایانه مرزی شلمچه که بزرگترین پایانه مرزی کشور به شمار می آید در حال اجرا است، پیش بینی ها بر آن است که امسال بیش از ۱ میلیون زائر از این پایانه تردد کنند که برای خرمشهر یک افتخار است.
وی با اشاره به اینکه دولت چهار استان را در طرح توسعه پایدار مناطق محروم خود قرار داده است، عنوان کرد: استان خوزستان به‌عنوان یکی از این چهار استان مشمول این طرح است و در خوزستان شهرستان های خرمشهر، آبادان، ماهشهر و رامشیر انتخاب شده‌اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *