احتمال همکاری اصلاح‌طلبان با تیم لاریجانی در برخی شهرستان‌ها

خورنا -رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: ما در مورد رسیدن به ائتلاف در بعضی شهرها با اصولگرایان و کلیات آن، با آقای ناطق و دیگر دوستان اصولگرا بحث کردیم.

حجت‌الاسلام محسن رهامی رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به تشریح فعالیت‌ها و جهت‌گیری‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت.

*تلاش داریم همه اصلاح‌طلبان را در یک جا جمع کنیم/ هنوز به مدل خاصی نرسیده‌ایم

وی اظهار داشت: تلاش داریم همه اصلاح‌طلبان را در یک جا جمع کنیم. وقتی می‌گوییم همه اصلاح‌طلبان منظورمان حامیان رئیس دولت اصلاحات آیت‌الله هاشمی، محمدرضا عارف و دولت روحانی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه هنوز برای جمع کردن اصلاح‌طلبان در یک جا به مدل خاصی نرسیده‌ایم خاطرنشان کرد: در برخی شهرستان‌ها که احتمال بدهیم یک اصلاح‌طلب رأی را بشکند و یک افراطی به مجلس راه پیدا کند در آن صورت ما یک مدلی از ائتلاف در بعضی از شهرها با دوستان اصولگرا خواهیم رسید.

*در مورد کلیت ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با ناطق نوری بحث کردیم

رهامی ادامه داد: ما در مورد این موضوع (رسیدن به ائتلاف در بعضی از شهرها با اصولگرایان) کلیات آن را با آقای ناطق و دیگر دوستان اصولگرا بحث کردیم اما اینکه طبق چه مدلی باید عمل کنیم و چه کسانی باید به صحنه بیایند کمی زود است.

*نشست نیروهای حامی دولت با طرفداران لاریجانی برای انتخابات آتی کلی است

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ائتلاف روحانی و لاریجانی نیز بر همین مبنایی که شما اشاره کردید است، گفت: خیر این یک چیز دیگر است، این قضیه اصلاً‌ سازمانی نیست ولی امکان اینکه در بعضی از شهرها نیروهای حامی دولت و نیروهای میانه با نیروهای اصولگرای طرفدار آقای لاریجانی به انسجام‌هایی برسند خبرهایی داریم و نشست‌های آنها نیز کلی است و بحث این است تا از ورود افراطیون جلوگیری شود.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به تشریح جزئیات ائتلاف حامیان روحانی و هواداران لاریجانی در انتخابات مجلس دهم پرداخت و گفت: این مبنا یک بعد ایجابی دارد که ما تلاش می‌کنیم نیروهای اصلاح‌طلب معتدل، کارشناس و خبره خود را وارد مجلس کند اما یک جنبه صلبی دارد که این جنبه این است در برخی شهرستان‌ها برای اینکه یک افراطی تند وارد مجلس نشود و مجلس دوباره به افراط کشیده نشود ما از نیروهای خود به نفع یک معتدل کوتاه می‌آییم.

رهامی ادامه داد: اگر ما جایی واقعاً ببینیم که نمی‌توانیم به ایده‌آل خود برسیم و در صورت اختلاف بین ما یک افراطی به مجلس راه پیدا می‌کند در این حین جمع‌بندی ما این است که به صورت تلفیقی از اصولگرایان و معتدلان اصلاح‌طلب ائتلاف صورت گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که یعنی اصلاح‌طلب‌ها همراه با دولت در این ائتلاف روحانی و لاریجانی شرکت می‌کنند، گفت:‌ بله یک جاهایی همینطور است اما ما یک نسخه برای سراسر کشور نپیچیده‌ایم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که اگر قرار است ائتلافی کار شود پس چه فرقی بین گفتمان اصولگرا و اصلاح‌طلب باید قائل بود، گفت: این با گفتمان اصلاح‌طلب منافاتی ندارد چرا که این مدل خودش اصلاح‌طلبی است که ما نباید صفر و صدی فکر کنیم.

رهامی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز نشان دادند صفر و صدی نیستند. کاندیدای ما رئیس دولت اصلاحات بود. اگر گفتمان اصلاح‌طلبی ایجاب کند که یا خاتمی ای هیچکس که این با روح گفتمان در تضاد است.

وی ادامه داد: به طور طبیعی وقتی نمی‌توان رئیس دولت اصلاحات را به صحنه رقابت‌ها آورد نباید از صفر به صد نزول کنیم بلکه باید کف ۷۰-۸۰ درصدی را در نظر گرفت و به سراغ افرادی همچون آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام روحانی برویم.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه روحانی هیچگاه نگفته بود که من یک اصلاح‌طلب هستم، گفت: گفتمان اصلاح‌طلبی ایجاب می‌کرد که بین آقای روحانی و جلیلی از یک شخص معتدل، خردمند و قانونمدار حمایت کنند و این خود عین گفتمان اصلاح‌طلبی است.

*برای انتخابات مجلس دهم «کفی» را برای خود مشخص کرده‌ایم/ کف ما این است که چه اندازه عقب‌نشینی کنیم

رهامی در مورد انتخابات مجلس دهم نیز گفت: ما برای مجلس دهم یک کفی را برای خود تعریف کردیم و آن کف این است که تا کجا عقب‌نشینی کنیم.

وی در پاسخ به اظهارات عطریانفر (عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و سازندگی) گفت: من نمی‌خواهم صحبت آقای عطریانفر را نقل و نقد کنم اما ما اینگونه فکر نمی‌کنیم آقای عارف نقد ما است.

*ما عارف اصلاح طلب نقد را بر لاریجانی اصولگرا ترجیح می‌دهیم

به گزارش فارس، عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی چندی پیش در مورد ریاست مجلس دهم گفته بود ما لاریجانی نقد را بر عارف نسیه ترجیح می‌دهیم.

رهامی تأکید کرد: ما آقای عارف نقد اصلاح‌طلب را به آقای لاریجانی اصولگرا ترجیح می‌دهیم. این مسلم و طبیعی است چرا که آقای عارف معاون اول دولت اصلاحات و در چند دوره وزیر بودند به نوعی آقای عارف نخست‌وزیر دولت اصلاحات است.

وی ادامه داد: همانگونه که به آن اشاره کردم اگر در فلان شهر نیروی معتدل و میانه‌ای داریم که هم آقای لاریجانی حمایت کند و هم ما حمایت کنیم و اگر آن اصلاح‌طلب مد نظر ما رأی آن نیروی متقدر را بشکند و یک افراطی به مجلس راه پیدا کند حتماً ائتلافی وارد خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ما قواعد مدل ائتلاف را ننوشتیم،گفت: قواعد ائتلاف بین‌المللی است و آن مدل این است که اگر شما به خواسته ۱۰۰درصدی خود نرسیدید سریع از ۱۰۰ به صفر تنزل پیدا کنید و به سراغ ۷۰ تا ۸۰ درصدی بروید.

*اصلاح‌طلبان از نیرو معتدل لاریجانی در مقابل نیرو افراطی احمدی‌نژاد حمایت خواهند کرد

رهامی تأکید کرد: در بین آقای لاریجانی و عارف ما قطعاً از تیپ‌هایی مثل عارف حمایت می‌کنیم اما اگر قرار شد نیروی آقای لاریجانی با نیروی آقای احمدی‌نژاد رقابت کند و ما کاندیدا نداشته باشیم یا رد صلاحیت شده باشد و یا زمینه رأی نداشته باشد ما از نیروی آقای لاریجانی حمایت می‌کنیم تا نیروی افراطی آقای احمد‌ی‌نژاد به مجلس راه پیدا نکند و این یک روش عاقلانه حزبی است.

*در قضیه کناره‌گیری عارف بر اساس ائتلاف حزبی عمل نشد

وی در پاسخ به این پرسش که اصلاح‌طلبان در قضیه ائتلاف با آقای روحانی نیز بازنده میدان شدند و به گفته برخی اصلاح‌طلبان چیزی عایدشان نشد، تصریح کرد: ما در قضیه عارف و روحانی متأسفانه در چارچوب ائتلاف حزبی عمل نکردیم چون هم مجال نشد و هم آقای عارف از ابتدا خود را به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلب و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مطرح نکرده بودند یعنی بعداً جریان اصلاح‌طلب از وی حمایت کرد.

*اگر بر طبق مدل حزبی عمل می‌کردیم، روحانی باید عارف را مشاور ارشد خود می‌کرد

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: قطعاً اگر در قضیه ائتلاف روحانی و عارف در چارچوب حزبی عمل می‌کردیم طبیعی بود که مثل آلمان که خانم «مرکل» و آقای «گرهارد شرودر» خواستند ائتلاف کنند شرودر به نفع خانم مرکل کنار رفت و در آنجا دقیقاً مشخص شد که چهار وزارتخانه کلیدی همچون وزارت امور خارجه کشور، صنایع و اقتصاد باید به حزب سوسیال دموکرات منتسب به حزب آقای شرودر واگذار شود.

رهامی ادامه داد: ما همان موقع هم این بحث‌ها را مطرح می‌کردیم اما صحبت دوستان این بود که اینجا یک ائتلاف حزبی به آن صورت نیست چرا که رئیس دولت اصلاحات به عنوان یک ریش سفید وساطتت کرده و ۴۸ ساعت مانده به انتخابات درخواستی داشته و آقای عارف نیز بنا به آن درخواست کنار کشیده است.

وی با بیان اینکه اگر قرار بود ائتلاف و روحانی طبق یک مدل حزبی عمل شود روحانی باید سمت بالایی را به عارف اختصاص می‌داد، گفت: حداقل آقای روحانی باید عارف را به عنوان مشاور ارشد خود انتخاب و در انتخاب وزرا برای وزارتخانه‌ها نظر ایشان را جویا می‌شد زیرا رأی روحانی ترکیبی از رأی عارف، هاشمی، رئیس دولت اصلاحات و رأی خود آقای روحانی بود.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار داشت: الآن در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تلاش داریم در استان به استان احزابمان را تقویت کنیم که حتی اگر در این دوره جواب ندهد قطعاً در دوره‌های بعدی حرکت حزبی ما جواب خواهد داد.

رهامی با بیان اینکه رسیدن به جمهوریت خارج از مدل ائتلاف حزبی هیچ مدل دیگری ندارد، گفت: این مدل مدلی است که دنیا ده‌ها سال آن را تجربه کرده و ما هم تلاشمان این است که این مدل را پیاده کنیم اما جامعه ما به آن درجه از توسعه‌یافتگی نرسیده است که بتواند طبق مدل‌های حزبی عمل شود چرا که احزاب ما در گذشته تعطیل شده است.

وی ادامه داد: از زمان مشروطه تا کنون بیش از ۱۱۰ می‌گذرد و دلیل اینکه مشروطه جواب نداد و به استبداد منجر شد هم همین عدم احزاب قوی بود.

به گفته این فعال سیاسی اصلاح‌طلب هیچ راهی برای اصلاح ساختار سیاسی کشور جز تقویت احزاب وجود ندارد و دولت را باید احزاب تشکیل دهد و سپس این احزاب باید به مردم پاسخگو باشند تا معلوم شود کدام حزب برنامه موفقی و کدام حزب برنامه نا موفق‌تری داشته است.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان خوزستان جناب آقای دکتر انوشیران محسنی بندپی رئیس محترم سازمان بهزیستی کشور با سلام و آرزوی توفیق احتراما ضمن سپاس از توجهات حضرتعالی نسبت به کار کنان خدوم بهزیستی که ایثار گرانه در سنگر دفاع از کرامت انسانی جمعیت هدف سازمان ایفای نقش می نمایند به استحضار می رساند متاسفانه در جریان اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کار کنان رسمی کار گری این سازمان در سنوات گذشته این طرخ صرفا جهت مشاغل خاصی تعریف گردیده حال آنکه امروز با عنایت به نیاز سازمان ومدارک علمی این کار کنان بخش عمده ای از آنان در مشاغل کار شناسی فعالیت نموده و عملا به جهت عدم پیش بینی این مشاغل در طرح مذکور از مزایای مصرح قانونی پست های مر بوطه که شاغل در آن می باشند بی بهره بود واین امر تاثیر منفی در انگیز ه همکاران دارد لذا از محضر خضرتعالی تقاضا دارد دستور فرمائید ضمن بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل سازمان زمینه های بهره مندی از ظزفیت های کار ی همکاران ذینفع که بعنوان سر مایه انسانی سازمان میباشند فراهم گردد پیشاپیش از بذل توجه حضرتعال نهایت امتنان رادارد باتشکر فراوان جمعی از کار کنان رسمی کار گری بهزیستی استان خوزستان