جناب خان؛ استندآپ کمدینی که همیشه می‌نشیند/ خندوانه رامبد یا خندوانه جناب خان؟

خورنا -عروسک بنفش بامزه‌ای است که این روزها دلیل اصلی بسیاری از بیننده‌ها برای تماشای خندوانه است، از نقاط قوت این برنامه به‌شمار می‌رود.

به گزارش خورنا، شکی نیست که برنامه خندوانه در تلویزیون ایران یک اتفاق است. اتفاقی که باید سال‌ها پیش رخ می‌داد اما خب، ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است!

رامبد جوان و خندوانه‌اش در این یکی دو سال اخیر، با ایجاد محیطی خاص و جذاب برای هم میهمانان برنامه و حاضرین در استودیو و هم برای بینندگان تلویزیونی، به یک برند در زمینه تولید برنامه‌هایی از این سبک تبدیل شده‌اند و خندوانه با ایجاد فضایی گرم و دلنشین که سراسر شور و نشاط و سرگرمی است و پایه و اساس آن بر شوخی و خنده استوار است، سعی در بهبود وضعیت روحی و روانی بینندگان و فارغ شدن آن‌ها از بند مشکلات روزمره زندگی، هرچند برای ساعتی دارد و کیست که انکار کند این تلاش رامبد در خندوانه قابل تقدیر است.

اگرچه رامبد جوان بار اصلی اجرای برنامه و همچنین ایجاد فضاهای شاد در طول پخش آن را به دوش می‌کشد، اما حضور عوامل دیگر در کنار او که آن‌ها نیز با هدف خنداندن و شوخی کردن به استودیو می‌آیند، به جذابیت این برنامه افزوده است.

حضور کمدین‌هایی که تا پیش از این تنها در قالب نقش‌هایی که در سریال‌های طنز تلویزیونی آن‌ها را دیده بودیم، این بار در قالب استند‌‌آپ کمدین، آن هم در حالی که چنین سبکی در برنامه‌های تلویزیونی کشورمان سابقه نداشته، می‌تواند یکی دیگر از عوامل اصلی پربیننده شدن خندوانه باشد.

*استندآپ کمدینی که همیشه می‌نشیند

یکی از این استند‌آپ کمدین‌هایی که با نقش پررنگ خود به یکی از عوامل اصلی و ثابت برنامه تبدیل شده و بیشتر در بین حضار دیده می‌شود تا در جایگاه مخصوص استندآپ کمدین‌ها، عروسک بنفش بامزه‌ای است که این روزها دلیل اصلی بسیاری از بیننده‌ها برای تماشای خندوانه است. «جناب خان» با لهجه شیرین آبادانی و با تکیه‌کلام‌های بامزه‌ای که استفاده می‌کند و همینطور با موضوعات جالبی که هر بار مطرح کرده و موجب خنده همه می‌شود، از نقاط قوت برنامه خندوانه به شمار می‌رود.

حضور جناب خان به عنوان شخصیتی جنوبی در کنار میهمانان جنوبی و اغلب خوزستانی برنامه، باعث شده تا در استان خوزستان هواداران زیادی جذب خندوانه شوند. در هر محفلی و هر جمع خانوادگی یا دوستانه‌ای، صحبت از برنامه خندوانه و جناب خان است، تکیه‌کلام‌هایش ورد زبان‌هاست و فیلم و عکس‌هایش در شبکه‌های اجتماعی روز به روز بیشتر از گذشته منتشر می‌شوند، تا جایی که قسمت‌هایی که جناب خان در آن‌ها حضور دارد بیشترین آمار دانلود را به خود اختصاص داده‌اند و بینندگان در هر قسمت منتظر حضور او در کنار یک میهمان جنوبی دیگر هستند.

*خندوانه رامبد یا خندوانه جناب خان؟

بعضی‌ها می‌گویند انتخاب مهمانان برنامه تازگی‌ها خیلی به سمت آبادانی‌ها و خوزستانی‌ها گرایش پیدا کرده و این تحت تاثیر حضور جناب خان در برنامه است و استدلال این دسته این است که چون حضور جناب خان به جذابیت برنامه می‌افزاید، رامبد بیشتر از میهمانان جنوبی دعوت می‌کند تا با آوردن جناب خان در کنار آن‌ها، بار جذابیت برنامه را بیشتر کرده و هواداران بیشتری برای برنامه جذب کند.

البته این فرضیه زمانی درست است که جناب خان تنها در کنار میهمانان جنوبی حاضرشده باشد، در حالیکه بارها و بارها شاهد بودیم که در قسمت‌هایی که مهمان برنامه جنوبی نبوده هم جناب خان حضور داشته و اتفاقا لحظات فوق‌العاده‌ای را خلق کرده است.

خندوانه برنامه جذاب و پرمخاطبی است و از آن دست برنامه‌هایی است که نمی‌توان یک قسمت از آن را از دست داد، اگر بیننده برنامه شدید ترغیب می‌شوید تا هر شب پای آن بنشینید و با رامبد و دوستانش و جناب خان، در لحظات شاد و پرانرژی و مفرحی که ایجاد می‌کنند، همراه شوید.

رامبد جوان امروز یکی از کارگردانان موفق تلویزیونی است که برنامه‌ای خاص با فضایی خاص را مهمان خانه‌های مردم کرده تا ذره‌ای از فشارهای زندگی را که هر روز تجربه می‌کنند، کم کند و به جای آن کلی انرژی مثبت و خنده در زندگی آن‌ها جاری سازد.

——————————
یادداشت از: زینب عساکره
——————————