در ۴ ماه نخست امسال بیش از ۱۰ هزار نهال در دزفول کاشته شده است

خورنا – روابط عمومی شهرداری دزفول، بمنظور توسعه فضای سبز شهری و افزایش سرانه فضای سبز، از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بیش از ۱۰ هزار اصله نهال از گونه های متنوع در نقاط مختلف پارک ها، خیابان ها، معابر، میادین و بلوارها کاشته شده است.

شهردار دزفول با اعلام این خبر گفت: با توجه به سیاست های کاری شهرداری در زمینه توسعه فضای سبز و همچنین لزوم افزایش سرانه فضای سبز که علاوه بر زیباسازی منظر شهری به کاهش آلودگی هوا کمک می کند، با نظر کارشناسان سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری دزفول گونه های مقاوم و مناسب با اقلیم آب و هوای شهرستان انتخاب شده که تا انتهای امسال کار غرس آنها ادامه خواهد یافت.

مهندس کرمی نژاد افزود: گونه های مختلفی از قبیل جغ، کنار، انجیر، کانی کارپوس، شمشاد ، گل کاغذی، جمبو غرس و آماده ی کاشت می باشد که روزانه ها و طبق نظر کارشناسان در محل های مشخص کاشته خواهد شد تا زمینه ی توسعه فضای سبز شهر و همچنین افزایش زیبایی بصری گردد.

شهردار دزفول تصریح کرد: بمنظور احیای درختان گونه”جغ” که از درختان بومی منطقه بوده علاوه بر کاشت این گونه در مناطق مختلف شهری ، هم اکنون ۱۲۰۰ اصله نهال از این گونه در خزانه سازمان پارکها و فضای سبز آماده کاشت می باشد.

مهندس کرمی نژاد افزود: شهرداری دزفول توانسته است به لطف خدا و تلاش همکاران ، سرانه فضای سبز دزفول را به بیش از ۱۹ متر برساند که از استاندارد موجود در کشور، ۴ متر بیشتر می باشد و در استان خوزستان بالاترین سرانه فضای سبز ، به شهر دزفول اختصاص دارد.

وی افزود: بر همگان واجب است تا در حفظ و نگهداری درختان کوشا باشند تا شهری سبز و با نشاط داشته باشیم.