آیت الله هاشمی رفسنجانی: آبادان، آبادانی خویش را فدای کشور کرد

خورنا – رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آبادان مظلوم طی جنگ هشت سال دفاع مقدس ، بویژه در روزهای آغازین جنگ تحمیلی ، آبادی خویش را فدای کشور کرد.

آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی ، در دیدار رییس و اعضای شورای شهر آبادان، با اشاره بر سوابق آشنایی خویش از این شهر و مردم خوب آن ، بر محق بودن خواسته های مردم این خطه و وفاداری آنان به نظام ، کشور و انقلاب تاکید کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه ، پالایشگاه نفت را محور توسعه آبادان توصیف کرد و گفت: برخورداری پالایشگاه و آبادان باید متقابل باشد.

وی به منطقه آزاد اروند و تأثیرات آن برای رونق ایران ، استان خوزستان، آبادان و خرمشهر اشاره کرد و با یادآوری طرح های دوران سازندگی برای این حوزه ، گفت: هم قبل از انقلاب و هم در دوران جنگ و در زمان ریاست جمهوری نسبت به نیازها و زیرساخت های شهر آبادان آشنایی داشتم ، به همین خاطر در دوران سازندگی چند طرح ویژه مانند شرکت ژیان، حل معضل فاضلاب و طرح آبیاری نخلستان را شروع کردیم که اگر ادامه می داشت ، بخشی از نیازهای واقعی مردم برآورده می شد.

آیت الله رفسنجانی طرح پرورش میگو را یکی از برنامه های دولت سازندگی در اروندکنار و چوئبده دانست و افزود: اگر آن طرح با پنج هزار هکتار ظرفیت توسعه جدی گرفته می شد ، امروز شاهد بیکاری جوانان آبادانی نبودیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام لایروبی اروند و بهمن شیر را ضروری توصیف و اظهار امیدواری کرد که مسوولان به آبادان ، خرمشهر، چوئبده و اروندکنار توجه کنند.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، در آغاز این دیدار حمید حنظل عیدانی ، رییس شورای شهر آبادان گزارشی از اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و نیازهای این منطقه ارایه کرد .

بنابراین گزارش شجاع زویدات قاری بین المللی قرآن کریم و یکی دیگر از اعضای این شورا ، از مسابقات بین المللی قرآن کریم و سطح آن گزارشی داد و بیان داشت: در سفر به مصر، آقای عثمان طه که مشهورترین خطاط قرآن است، تأکید داشت که اندیشه و گفتارآیت الله هاشمی رفسنجانی همان درک واقعی از اسلام ناب است.