موقعیت کدام کاندیدای انتخابات مجلس دهم در شوشتر و گتوند برتر است ؟

خورنا – مردم شهرستانهای شوشتر ، گتوند و حومه حق دارند از آخرین تحلیلهای انتخابات مجلس دهم کسب اطلاع نمایند و بدانند موقعیت و محبوبیت کدام کاندیدای انتخابات مجلس دهم بین مردم برتر است ؟

اگر مردم از آخرین تحلیل انتخابات مجلس دهم در شوشتر ، گتوند و حومه مطلع باشند قطعا بهتر می توانند کاندیدای شایسته خود را انتخاب و رای خود را به صندوق بیندازند .

صفحه ویژه انتخابات مجلس دهم خورنا ، به جهت اطلاع رسانی و شفافیت از میزان مقبولیت کاندیدای انتخابات مجلس دهم در بین مردم و به جهت اطلاع رسانی از آخرین وضعیت و موقعیت کاندیدای انتخابات مجلس دهم ، اقدام به انتشار آخرین تحلیلها از موقعیت انتخاباتی کاندیدای مجلس دهم می نماید .

در زیر آخرین تحلیلها و موقعیت کاندیدای انتخابات مجلس دهم تا این لحظه منتشر می گردد که تقدیم حضور مردم قرار می گیرد:

پس از انتشار خبر برگزاری انتخابات مجلس دهم در شوشتر و گتوند به صورت حزبی و جناحی ، به شدت موقعیت سیاسی و انتخاباتی کاندیدای انتخابات مجلس تحت تاثیر قرار گرفت به گونه ایی که مردم در شهرستانهای شوشتر و گتوند که سالها به انتخاباتی قومیتی و طایفه ایی عادت کرده بودند هم اکنون به دنبال انتخاب کاندیدای خود بر مبنای اصولگرایی و اصلاح طلبی می باشند .

برخی از شهروندان که اصولگرا می باشند در حال ارزیابی موقعیت ۳ نفر از کاندیدای جبهه اصولگرایان با نامهای : سردار سرتیپ سهراب گیلانی ، سرهنگ اسحاق عسگری و عباس نوری می باشند .

جناح اصولگرایان شهرستان شوشتر در انتخابات مجلس دهم با دو مشکل عمده روبرو می باشد . یکی از مشکلات و چالشهای اصولگرایان و دلواپسان در شوشتر تعدد کاندیدای اصولگرا و دیگری نبود احزاب اصولگرا در شهرستان شوشتر می باشد که تاکنون مانع اتحاد و جلوگیری از تعدد کاندیدای اصولگرایان در این شهرستان شده است .

از سوی دیگر اختلافات درون جناح اصولگرایان و دلواپسان مانع اعلام کاندیدای واحد از بین سردار گیلانی ، سرهنگ اسحاق عسگری و عباس نوری شده است و هیچکدام از این کاندیدای اصولگرا نیز حاضر به انصراف و کناره گیری به نفع دیگری نیستند .

اما جناح اصلاح طلبان در شهرستان شوشتر و گتوند موقعیت برتری نسبت به جناح اصولگرایان دارند . زیرا در جناح اصلاح طلبان هم حزب اعتماد ملی در شوشتر فعالیت چشمگیری دارد و هم در روز گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان شوشتر برای اتحاد و انسجام در بین کاندیدای اصلاح طلبان در شوشتر و گتوند اعلام موجودیت نموده است .

یکی دیگر از دلایلی که موجب برتری اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم در شوشتر و گتوند شده ، این است که اصلاح طلبان از پایگاه مردمی بالایی برخوردارند به گونه ایی که اصلاح طلبان از نفوذ بالایی در بین فرهنگیان ، دانشجویان و اساتید دانشگاه که از قشر نخبگان و فرهیختگان جامعه در کنار سایر اقشار و اصناف می باشند برخوردار هستند . تحلیلهای انتخاباتی هم نشان می دهد که به دلیل محبوبیت رئیس دولت اصلاحات ، ۹۰ درصد از مردم در شهرستان شوشتر و گتوند اصلاح طلب می باشند .

اما برخی دیگر از کاندیدای انتخابات مجلس دهم در شوشتر و گتوند برای جلب آرای اصولگرایان و اصلاح طلبان و فریب مردم ، خود را کاندیدای مستقل ، فراجناحی و فراحزبی معرفی می نمایند و حتی برخی با تحریک قومیت ( شوشتری ، گتوندی ، بختیاری و عرب ) و یا با تحریک طایفه ها ( مانند طایفه منجزی ، بهداروند و دیگر طایفه ها ) قصد دارند تا رای یک قومیت یا طایفه را در شوشتر و گتوند به نفع خود مصادره نمایند که قبلا این هشدار به مردم به جهت سوءاستفاده از آرای قومیتها و طایفه ها داده شده است .

انتشار خبر برگزاری انتخابات حزبی و جناحی به جای انتخابات با نگاه قومیتی و طایفه ایی در شوشتر و گتوند موجب شده است که اصولگرایان برای اینکه از رقابت با اصلاح طلبان عقب نمانند به دنبال گرفتن نمایندگی حزب سیاسی اصولگرا در شوشتر بیفتند تا بتوانند با پشتوانه حزبی در انتخابات مجلس همگام با اصلاح طلبان رقابت نمایند .

بخش بعدی تحلیل انتخاباتی کاندیدای مجلس دهم به زودی در خورنا منتشر می گردد ./

ادامه دارد …