کارکنان پتروشیمی بندرامام چقدر ظروف پلاستیکی وارد محیط زیست میکنند؟ +راه حل

خورنا – یکی از کارکنان پتروشیمی بسپاران بندرامام، در یادداشتی کوتاه برای خورنا به یک موضوع محیط زیستی اشاره کرد و راه حلی برای مرتفع ساختن این موضوع بیان کرد:

« ما بندرامامی ها چقد محیط زیست آلوده میکنیم؟ تقریبا روزانه ۱۰هزار بطری یکبارمصرف آب ۱۰هزار لیوان پلاستیکی ۱۰ هزار ظروف پلاستیکی درسال چیزی بالغ ۱۰میلیون ظروف پلاستیکی فقط هدیه ما بندرامامی ها به محیط زیست در مجتمع است.

این موضوع، جدای از آلاینده های صنعتی است. حالا اگر خودکار و کارت های عابر بانک و بقیه آلاینده های تجزیه ناپذیر را در نظر بگیریم بیش از این مقادیر خواهد شد.

وقتی به منزل برمی گردیم با توجه به تغییر فرهنگ مصرف همین میزان شاید هم بیشتر از ۱۰ میلیون در سال از این نوع ظروف پلاستیکی از بطری های نوشیدنی تا سفره های یکبار مصرف و… از منازلمان به طبیعت می فرستیم.

با یک راه حل ساده میتوان جلوی این همه آلایندگی را گرفت. اینکه رستوران های مجتمع و بیرون ظروف یکبار مصرف توزیع نشود. از تصفیه آب های لوکال استفاده کرد. در رستوران های بیرون نیز از ظروف پلاستیکی استفاده نشود. هرکس برای گرفتن غذا همراه خود از منزل ظرف آورد. به این روش غذا ها سالم تر نیز خواهد بود.

تصور کنید این ایده در همه مجتمع های صنعتی اجرایی شود، چه انقلابی در محیط زیست خواهد شد؟ حداقل این است که بالغ بر ۲۰۰ میلیون ظروف پلاستیکی درسال وارد محیط زیست نخواهد شد..»

ریحانی نژاد – پتروشیمی بسپاران بندر امام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس درود بر جناب ریحانی نژاد عزیز
  • بهلول با سلام تا اون موقع که لوکال بیاید من میتونم با اینها کسب وکاری راه بندازم . فقط بمن مجوز بدید .