فرماندار اندیمشک:

سدهای کرخه و دز ظرفیتی برای سرمایه گذاری در اندیمشک هستند

خورنا – حمیدرضا گودرزی روز شنبه در نشست با مدیران عامل سدهای کرخه و دز افزود:سازمان آب و برق خوزستان در این راستا با صدور مجوزهای لازم کمک شایانی به سرمایه گذاری و توسعه شهرستان خواهد کرد.

وی گفت:ایجاد مراکز تفریحی با مشارکت بخش خصوصی ضمن توسعه گردشگری در شهرستان به ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار هم کمک می کند.

گودرزی افزود: در تعطیلات نوروز هزاران نفر از این دو سد دیند می کنند و ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری در جوار این سدها می تواند موجب جذب بیشتر گردشگران شود.

فریدون صالحی فر مدیر عامل سد کرخه و سعید رئوفی نسب مدیرعامل سد دز نیزدر این جلسه به بیان برخی نکات پرداختند.

به گزارش خورنا سدهای دز و کرخه در ایام تعطیلات نوروز امسال میزبان ۱۴۵ هزار نفر بودند.

‏سد و نیروگاه دز بعنوان نخستین نیروگاه برق آبی بزرگ کشور در ۲۳ کیلومتری شمال ‏‏شرقی شهرستان اندیمشک قرار دارد و ظرفیت تولید ۵۲۰ مگاوات ساعت انرژی را دارد.

دریاچه سد دز از قطب های ‏گردشگری در شمال ‏استان خوزستان می باشد.‏

‏سد کرخه بزرگترین سد خاکی خاورمیانه ،با سه هزار و ۳۰ متر طول تاج ششمین سد ‏طویل جهان به ‏شمار می شود که در ۲۱ کیلومتری شمال غربی شهرستان اندیمشک در ‏شمال خوزستان واقع است.

‏این سد که اواخر سال ۱۳۷۹ به بهره برداری رسید در دوره خشکسالی در تامین آب ‏آشامیدنی ‏مناطق جنوبی استان خوزستان و نیز تامین آب بخش کشاورزی نقش مهمی ‏دارد.‏

فرماندار اندیمشک چندی پیش در مصاحبه ای از سازمان آب و برق خوزستان به خاطر صادر نکردن مجوز سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در این دو سد انتقاد کرد.

منبع: ایرنا