انتخابات مجلس در شوشتر و گتوند حزبی شد / مردم دیگر به قومیت ها و طایفه ها در انتخابات رای ندهند

خورنا – باید فرهنگ تحزب ( حزب گرایی ) در شوشتر و گتوند نهادینه شود تا مردم نیز در رقابت های انتخاباتی به حزب و برنامه ها رای بدهند و نه به افراد .

به گزارش خورنا ، احزاب و جریانهای سیاسی باید در شوشتر و گتوند به مردم بگویند که دیگر از این پس به کاندیدای انتخاباتی که مثلا دارای لقب و خصوصیات : سیّد ، حجت الاسلام ، کاندیدای مذهبی ، کاندیدایی که متعلق به قومیت شوشتری ، بختیاری ، عرب و یا کاندیدایی که وابسته به طایفه و یا قبیله باشد هرگز رای ندهند و تنها به کاندیدایی رای بدهند که اصولگرا ( مثلا از جبهه پایداری و دیگر احزاب اصولگرا ) و یا کاندیدای اصلاح طلبان ( مثلا از حزب اعتماد ملی و دیگر احزاب اصلاح طلب ) رای بدهند .

همه شهروندان باید مطلع گردند که برای اولین بار در شهرستانهای شوشتر و گتوند و حومه انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی که در اسفند ۱۳۹۴ برگزار می شود ، کاندیدای انتخاباتی این دوره ، دیگر توسط قومیت های شوشتری ، بختیاری و عرب و یا توسط طایفه ها حمایت نمی شوند و تنها مردم باید به کاندیدای اصلاح طلبان و یا اصولگرایان رای بدهند .

کاندیدای انتخابات مجلس دهم در شوشتر و گتوند برای روشن شدن افکار عمومی و شفافیت انتخاباتی ، موظف هستند به مردم بگویند که کاندیدای اصولگرایان هستند یا کاندیدای اصلاح طلبان .

همچنین مردم به کاندیدایی که به مردم شوشتر و گتوند می گویند که مستقل است و یا وابسته به هیچ جناح و حزبی نیست اعتماد نمی کنند و رای نمی دهند زیرا مردم می دانند کاندیدایی که اعلام می کند مستقل است ، بعد از پیروزی در انتخابات و ورود به مجلس ، قطعا پاسخگوی عملکرد و رفتار خود به مردم نمی باشد . ولی اگر مردم به کاندیدای اصولگرایان و یا اصلاح طلبان رای بدهند بعدا همان نماینده موظف است به عملکرد نمایندگی خود در طول چهار سال دوره خود به مردم ، به جناح و حزب خود پاسخگو باشد و حتی هواداران آن جناح و حزب اصولگرا و یا اصلاح طلب مطالبات خود را از نماینده وابسته به جناح خود پیگیری و یا در صورتی که عملکرد قابل قبولی نداشته باشد از سوی هواداران حزبی که رای آورده است مورد انتقاد قرار می گیرد .

به عنوان نمونه ، مثلا باراک اوباما که کاندیدای حزب دموکرات آمریکا می باشد مردم نیز به کاندیدای حزب دموکرات که همان اوباما بود رای دادند و دیگر به سیاه پوست بودن و دیگر خصوصیات وی توجهی نمی کردند . هم اکنون نیز باراک اوباما به دلیل اینکه با حمایت حزب دموکرات آمریکا به پیروزی رسیده است همیشه برنامه های اقتصادی ، سیاسی و نظامی حزب دموکرات آمریکا را اجرا می کند و نسبت به عملکرد خود به حزب دموکرات باید پاسخگو باشد . همچنین در صورتی که اوباما عملکرد خوبی نداشته باشد از سوی حزب مخالف خود یعنی حزب جمهوری خواه مورد انتقاد قرار می گیرد .

این نوع برگزاری انتخابات در ایالات متحده آمریکا نمونه یک انتخابات بر پایه دموکراسی و حزب گرایی است که مورد تایید مردم آمریکا نیز قرار گرفته است .

حال مردم شوشتر و گتوند آمادگی داشته باشند که برای اولین بار در طول تاریخ انتخابات ، تمرین دموکراسی نمایند و تنها به کاندیدای اصولگرا یا اصلاح طلب که هنگام تبلیغات در شوشتر و گتوند ستادهای انتخاباتی با تابلوی اصولگرایان و یا اصلاح طلبان فعالیت خواهند نمود رای بدهند .

گرچه این نوع برگزاری انتخابات به صورت حزبی و جناحی شاید برای برخی شهروندان نامفهوم و سخت باشد ولی سایت خبری – تحلیلی پیک شوشتر به صورت منظم و به مرور تا پایان انتخابات ، رسالت اطلاع رسانی خود به مردم را انجام خواهد داد تا این تمرین دموکراسی در انتخابات شوشتر و گتوند به خوبی اجرا گردد .

کلیه کاندیدای انتخابات مجلس دهم در شوشتر و گتوند باید از هم اکنون به صورت شفاف و صادقانه موضع جناحی و حزبی خود را با مردم در میان بگذارند و هرگز به دروغ به مردم نگویند که مستقل و بی طرف هستند و یا وابسته به هیچ جناح و حزب سیاسی نیستند زیرا مردم نیز باور نخواهند نمود .

همچنین کاندیدا به مردم شوشتر و گتوند نگویند که مثلا اصولگرای اصلاح طلب هستند و یا اصلاح طلب اصولگرا . زیرا مردم دچار سردرگمی در انتخابات خواهند شد .

سایت خبری – تحلیلی پیک شوشتر به زودی تحلیلها ، مقالات و اخبار کاندیدای اصولگرا و یا اصلاح طلب انتخابات مجلس در شوشتر و گتوند را جهت اطلاع مردم منتشر خواهد نمود تا در روز برگزاری انتخابات با آگاهی کامل به کاندیدای اصولگرایان و یا اصلاح طلبان رای بدهند ./