۲۰ شبکه دیجیتال در رامهرمز قابل دریافت است

خورنا -مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان گفت: رامهرمز کاملا زیر پوشش شبکه دیجیتال است و در حال حاضر ۲۰ شبکه دیجیتال با کیفیت مطلوب در این شهرستان قابل دریافت است.

مسلم رحیمی اظهار کرد: سازمان صدا و سیما در راستای منویات رهبری، با راه‌اندازی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی متنوع همچون رادیو جوان، رادیو ورزش، شبکه نمایش، نسیم، پویا، قرآن، افق، نمایش، شما، آی فیلم و ورزش که مخاطبان جوان و نوجوان زیادی دارد، زمینه مقابله با ماهواره را فراهم کرده و این اقدام نیز با استقبال مردم روبه‌رو شده است.

وی با بیان اینکه دادن روحیه امیدبخشی و نشاط، تولید آثار فاخر، بومی، ویژه و مهندسی پیام برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین اهدف تولیدات این مرکز است، افزود: سعی و تلاش دست‌اندرکاران صدا و سیمای مرکز خوزستان این است که ضمن ارتقای سطح آگاهی عمومی شهروندان خوزستانی، در زمینه‌های مختلف و سرگرمی، برنامه‌های متنوعی را نیز با در نظر گرفتن سلیقه و ذائقه مخاطب تهیه و پخش کند.

رحیمی در ادامه به مفهوم سیگنال‌های دیجیتال و آنالوگ اشاره کرد و گفت: در فناوری آنالوگ، امواج یا سیگنال به شکل اولیه ضبط یا استفاده می‌شود، اما در فناوری دیجیتال تصاویر با کیفیت بهتر، بالاتر و در واقع شفاف‌تر است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان همچنین با اشاره به اظهار نظر برخی کارشناسان غیرمسئول در رابطه با عدم پوشش شبکه‌های دیجیتال در برخی نقاط شهرستان‌های خوزستان از جمله رامهرمز تصریح کرد: این شهرستان کاملا زیرپوشش شبکه دیجیتال است و در حال حاضر ۲۰ شبکه دیجیتال با کیفیت مطلوب در این شهرستان قابل دریافت است.

رحیمی تاکید کرد: بارها گروه فنی سازمان صدا و سیمای مرکز خوزستان، گیت‌های لازم فنی را در این شهرستان انجام داده‌ و به طور مستمر علاوه بر این شهرستان پوشش شبکه‌های دیجیتال تمامی شهرستان‌های خوزستان که قابلیت دریافت دیجیتال را داشته بررسی می‌کنند.

وی در پایان اضافه کرد: به هر حال این مرکز آمادگی لازم را دارد که در هر نقطه‌ای که به اعتقاد این عزیزان پوشش شبکه دیجیتال این شهرستان‌ها با مشکل مواجه است با اعزام گروه فنی متخصص نقاط کور که غیرقابل دسترسی است را برطرف کرده و پوشش صدا و تصویر دیجیتال را با کیفیت بالاتر برقرار کند.