اهواز برای رسید به «پایتخت کتاب جهان» نیازمند برنامه ریزی است

خورنا – دبیر کمیسیون محیط زیست کانون آینده نگری معتقد است: اهواز برای دست یافتن به‌عنوان «پایتخت کتاب جهان» به برنامه‌ریزی دقیق و همت مسئولان نیاز دارد.

مجتبی گهستونی -روزنامه نگار و پژوهشگر علوم انسانی- با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه اهواز به‌عنوان اولین شهر کشور، عنوان «پایتخت کتاب» را به دست آورد، باید از این موفقیت به دست آمده استفاده مطلوب کنیم و تمام تلاش خود را برای کسب عنوان بالاتر یعنی پایتخت کتاب جهان به کار گیرد.
وی افزود: چون اهواز رقیبان سرسختی را پشت سر گذاشت تا به این عنوان دست پیدا کرد و اکنون نیز همه چشم‌ها به دنبال آن است که برنامه‌های این شهر را برای آینده و دفاع از این عنوان ببینند.
وی تصریح کرد: ادامه این موفقیت و رسیدن به‌عنوان پایتخت کتاب جهان در سال ۲۰۱۷ نیازمند برنامه‌ریزی جدی و منسجم است زیرا رقبای سرسختی در سایر کشورهای جهان دارد. بنابراین باید طرح‌هایی ارائه داد که این امر در دو سال آینده محقق شود. اهواز باید برنامه‌های پایتخت کتاب ایران را با موفقیت پشت سر بگذارد تا بتواند در رقابت‌های جهانی هم موفق شود.
گهستونی عنوان کرد: پایتخت کتاب ایران بودن موقعیتی است که می‌توان از طریق آن اهواز را از لحاظ موقعیت ادبی به‌عنوان یک شهر منبع ادبیات معرفی کرد. از این فرصتی که پیش‌آمده می‌توان جریان‌های ادبی را تقویت کرده و فضاهای ادبیاتی را توسعه داد و اماکن عمومی را به لحاظ دسترسی آسان علاقه‌مندان به کتاب مهیا کرد.
وی ادامه داد: این فرصت می‌تواند در شناسایی نخبگان و فعالان حوزه ادبیات مؤثر باشد چون از طریق فرصتی که به دست آمده می‌شود بسترسازی لازم را به وجود آورد تا علاقه‌مندان را شناسایی و تقویت کرد.
عضو ارشد کانون آینده نگری در خوزستان گفت: اهواز دچار فقر فرهنگی و ادبی است به همین دلیل فرصت به‌دست‌آمده را باید به معنای واقعی و تمام و کمال استفاده کرد و همه ارگان‌ها باید این میزبانی را مورد توجه لازم قرار دهند در غیر این صورت این فرصت از دست رفته است