بیانیه حزب اعتماد ملی شاخه شوشتر به مناسبت توافق هسته ای

خورنا – سرانجام و پس از بیش از یک دهه از شکل گیری پرونده هسته ای ایران، به برکت الطاف الهی و در آستانه عید سعید فطر، موفقیت فرزندان «امین»، «غیور»، «شجاع» و «متدین» این سرزمین در مذاکرات نفس گیر با جامعه جهانی را جشن گرفته و خدای بزرگ خاضعانه شکر گذاریم. حزب اعتماد ملی ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت های تمامی دست اندرکاران این موفقیت عظیم که از جان و سلامت خود در این مسیر مایه گذاشتند، این توافق تاریخی را به مردم ایران و رهبری بزرگوار تبریک و شادباش می گوید.
حزب اعتماد ملی به مناسبت توافق هسته ای بیانیه ای صادر کرده است که در ذیل می آید:
ساقیا آمدن عید مبارک بادت وان مواعید که کردی مرواد از یادت
سرانجام و پس از بیش از یک دهه از شکل گیری پرونده هسته ای ایران، به برکت الطاف الهی و در آستانه عید سعید فطر، موفقیت فرزندان «امین»، «غیور»، «شجاع» و «متدین» این سرزمین در مذاکرات نفس گیر با جامعه جهانی را جشن گرفته و خدای بزرگ خاضعانه شکر گذاریم. حزب اعتماد ملی ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت های تمامی دست اندرکاران این موفقیت عظیم که از جان و سلامت خود در این مسیر مایه گذاشتند، این توافق تاریخی را به مردم ایران و رهبری بزرگوار تبریک و شادباش می گوید.
مروری بر تاریخچه این پرونده، درس های فراوانی از نتایج برخی دو گانه ها مثل نتیجه «تدبیر» و «بی تدبیری» در کشورداری، توجه به «تخصص و تجربه» در مقابل «هیاهوگری» در مذاکره و همچنین داشتن ذهنیتی «هماوردطلب ومقابله جو» دربرابر تاکید بر «مذاکره و فهم مشترک» در روابط بین الملل را به بهترین شکل ممکن آشکار می کند.
استقامت و پایمردی مردم ایران زمین در حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی در مقابل کاسبان داخلی و خارجی تحریم ها و «حماسه سیاسی» مردم ایران در انتخابات ۲۴ خرداد ۱۳۹۲، انتخابی سرنوشت ساز بود که در آن مردم با صدای بلند اعلام داشتند که می خواهند سیاست هسته ای ایران به سمت مذاکره و گفتگو پیش برود و نه به سمت جریانی که دلواپسان آن را نمایندگی کرده و می کنند. نتیجه این انتخابات و استقرار دولت تدبیر و امید، توانست قطار مذاکرات هسته ای را که با بی تدبیری ها، تندروی ها و ندانم کاری های گذشته در ایران و در آمریکا از مسیر خارج شده بود به ریل بازگردانده و با استفاده از دیپلمات های حرفه ای و استفاده از فضای مساعد بین المللی، به مقصد رساند و حقوق هسته ای مسلم ایران را از راه و روشی صحیح به رسمیت جهانی بشناساند.
در این میان حمایت های بزرگوارانه و بی دریغ مردمی از دولت و تحمل سختی ها و تحریم ها و همچنین پشتیبانی صریح و قاطع و هدایت های رهبری نظام با اعلان راهبرد «نرمش قهرمانانه» رییس جمهور محبوب کشورمان را قادر نمودکه به یکی از وعدهای داده شده که همانا برداشتن تحریم ها و حل مسائل هسته ای بود جامه عمل بپوشاند. بی تردید این مذاکرات فصل درخشانی در تاریخ دیپلماسی خواهد بود و خروج از بن بست های ایجاد شده در عرصه بین المللی و گشایش در روابط جهانی در آینده، قطعاً نتایج مثبت و اثربخشی در رشد و شکوفایی سیاسی و اقتصادی کشور عزیزمان خواهد داشت.
حزب اعتماد ملی؛ ضمن یادآوری، تقدیر و تشکر مجدد از سایر وعده های محقق شده دیگر رئیس جمهور مثل آغاز و پیگیری روند تحول در نظام سلامت و همچنین بازگرداندن ثبات و آرامش به فضای اقتصادی کشور، معتقد است زمان آن رسیده است که رئیس جمهور محترم، تاکید و توجه بیشتری به سایر وعده های خود در حوزه سیاست داخلی مبذول نموده و در این مسیر گام های اساسی بردارند. در این میان تلاش برای اجرایی نمودن منشور حقوق شهروندی، جلوگیری از برخوردهای چکشی وامنیتی با اهل فرهنگ، دوری نمودن از دولتی کردن فرهنگ و مهمتر از همه تلاش برای برگزاری انتخابات منصفانه و عادلانه با حضور همه جناح های سیاسی در اسفند ماه امسال، اولویت هایی فوری می باشند. مردم ایران با هوشیاری و صبری بزرگوارانه همچنان منتظر تحقق این وعده ها بوده و بی شک هم اکنون که نتیجه عدم قهر با صندوق های رای و مداومت و اصرار بر خواسته ها و مسیر صحیح در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم علیرغم همه ناملایمت های زمان برگزاری انتخابات را در این دستاوردهای بزرگ می بینند، دولت منتخب خود را در مقابل گروه اندکی از دلواپسان که گستردگی تریبون های آنها، گوش فلک را کر کرده است، تنها نخواهند گذاشت. بجاست که رئیس جمهور محترم با استفاده صحیح از اعتبار و سرمایه اجتماعی بدست آمده در پی این توافق هسته ای و با اطمینان از حمایت های مردم و رهبری، توجه بیشتری به سیاست داخلی و عده هایشان در این حوزه مبذول نمایند./

حزب اعتماد ملی – شاخه شوشتر