دلواپسان و اصولگرایان تندرو در شوشتر چه کسانی هستند و چه خطری برای مردم در انتخابات مجلس دارند؟

 

دلواپسان یا همان اصولگرایان تندرو ، گروهی از مخالفان توافق سال گذشته ژنو میان دولت روحانی و گروه کشورهای ۱ + ۵ هستند .

« دلواپسیم : همایش بزرگ مخالفان توافق با آمریکا » نام همایشی بود که در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ در محل سفارت سابق آمریکا در تهران (مجتمع ۱۳ آبان) برگزار شد و محور آن مخالفت با توافق هسته‌ایی ژنو بود . از مخالفان توافق احتمالی ژنو ، دلالان تحریم نیز نام برده می‌شود .

این جریان سیاسی را با نام‌های اصولگرایان ، دلواپسان ، جبهه پایداری و غیره نیز می شناسند .

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در توصیف اصولگرایان افراطی و دلواپسان می گوید : « اگر برخی خشکه مقدس‌ها و دلواپسان اذیت می‌کنند ٬ این‌ها‌‌ همان کسانی هستند که قبلا نیز امام را اذیت می‌کردند .»

هاشمی به خاطر همین ویژگی‌هاست که این جریان سیاسی را جدی ترین خطر فعلی انقلاب اسلامی تلقی می‌کند . او بر این باور است که دلواپسان فاصله فراوانی با خط امام دارند و مسیری را به غیر از مسیر امام خمینی و اصل انقلاب طی می‌کنند . رئیس مجمع تشخیص مصلحت این جریان را همان جریانی می‌داند که به گفته او در سال‌های ابتدایی انقلاب با امام مخالف بوده اند و از آنان به عنوان متحجرانی یاد می کند که دل امام نیز از آنها خون بود .

بر این پایه است که هاشمی اعتقاد دارد دیگر نباید اجازه داد عنان کار به دست این افراد بیفتد و این کار تنها با روشنگری در مورد تندروها امکانپذیر است . در صورت پیروزی اصولگرایان و دلواپسان در انتخابات مجلس که اسفند ماه برگزار می شود ، نه تنها کشور به دلیل تفکرات سیاسی آنان بار دیگر در معرض خطر تحریم و حتی جنگ قرار خواهد گرفت بلکه مردم در شوشتر و گتوند نیز احساس خطر نموده و آزادیها و نشاط سیاسی و اجتماعی مردم و جوانان نیز به خطر خواهد افتاد .

در شوشتر نیز سه کاندیدای اصولگرا با نامهای سردار سرتیپ سهراب گیلانی ، سرهنگ اسحاق عسگری و عباس نوری تاکنون پا به عرصه انتخابات مجلس دهم نهاده اند که احتمال می رود بر تعداد این اصولگرایان نیز افزوده بشود .

ازاین رو سال ۹۴ را می‌توان سال روشنگری در مورد دلواپسان و اصولگرایان تندرو دانست ، روشنگری‌هایی که می‌تواند به تشکیل مجلس متفاوتی در انتخابات بینجامد ./