مسئولان سازمان آب‌وبرق خوزستان فکری به حال رودخانه زهره کنند

خورنا – وهاب شیرعلی : امیرعلی توسلی امروز در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان که با حضور همه اعضاء در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: بحث خشکسالی و بحران مدیریت منابع آبی یک عزم همگانی می‌خواهد و باید برای حل این مشکل فکر اساسی کرد.
وی با توجه به مشکلات سال گذشته کشاورزان به علت عدم مدیریت صحیح و به‌موقع گفت: مدیریت فقط در شرایط مناسب نیست بلکه یک مدیر خوب باید سعی و تلاش کند تا در زمان بحران هم مدیریت خوبی داشته باشد.
معاون فرماندار هندیجان افزود: باید مدیریت کشت با میزان آب مورد نیاز مشخص شود چون ما در هندیجان سدی نداریم که هر وقت نیاز بود از آن استفاده کنیم.
توسلی با بیان اینکه مشکلات این شهرستان در حوزه آب و بحث کشاورزی خیلی پیچیده‌تر از دیگر نقاط استان است گفت: در مرحله اجرای منابع آب باید به گونه‌ای برخورد شود که تبعیض به‌وجود نیاید.
وی ادامه داد: مسئولان سازمان آب و برق استان باید کشاورزان این شهرستان را از بلاتکلیفی خارج کنند زیرا گر کشاورزان به مسئولان اعتماد کنند هیچ ناهماهنگی پیش نمی‌آید.
معاون فرماندار هندیجان خاطرنشان کرد: حل این مشکل نیاز به همفکری و همگرایی دارد و مستلزم این است که مسئولان توزیع آب از سد کوثر بهره‌برداری کنند.
توسلی همچنین عنوان کرد: نباید خاطرات تلخ سال گذشته برای کشاورزان و رودخانه زهره تکرار شود زیرا آب رودخانه خشک شده بود و این وضعیت برای منطقه و مردم غیرقابل تحمل بود.
وی در پایان با تاکید بر اینکه سازمان آب و برق خوزستان باید فکری به حال رودخانه زهره کند افزود: رتبه کشاورزی شهرستان هندیجان در سطح استان پنجم است و امید مردم به کشاورز و آب دارند که به همت مسئولان باید حفظ شود.