بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت توافق هسته ای

خورنا بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت توافق هسته ای که یک نسخه به خورنا رسید به شرح زیر است :

 

در آستانه عید سعید فطر، شاهد به سرانجام رسیدن تدبیر، عزت، حکمت و مصلحت در پرونده دوازده ساله هسته ای هستیم. این دستآورد بزرگ، حاصل حاکمیت تدبیر در دیپلماسی و گفت و گوی مستمر به جای تنش زایی است که آن هم مرهون حضور مردم در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ و امید بستن به صندوق رای است.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز اعلام متن توافقنامه هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای پنج به علاوه یک را به همه مردم و دانشگاهیان شادباش می گوید. روند طولانی دستیابی به این توافق، گویای صلح دوستی و ظرفیت بالای تعامل ایران با جهان است که بی گمان گفتمان اعتدال و تدبیر دولت جناب آقای روحانی نقش سرنوشت سازی در آن داشته است و می تواند آغاز راه جدیدی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باشد. این راه جدید افزون بر انرژی هسته ای می تواند در دیگر زمینه ها نیز آزموده شود. بی گمان دستاورد این رویکرد نو می تواند موجب رونق اقتصادی و تقویت امنیت ملی و بالا بردن همگرایی در داخل کشور گردد.

انجمن اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز لازم می داند که از تلاش های  دیپلمات برجسته تاریخ کشورمان وزیر امور خارجه دکتر محمدجواد ظریف و رییس جمهور دکتر حسن روحانی تشکر نماید .

بی گمان نقش مقام معظم رهبری که امکان گفت و گوی مستقیم و تغییر روند مذاکرات هسته ای را بوجود آوردند، در این توافق کارساز بوده است و قابل تمجید و تجلیل است.

 

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *