اوباما: توافق هسته ای پیروزی برای آمریکاست / ۹۰ درصد اورانیوم غنی شده ایران از خارج این کشور خارج می شود / بازرسان، دسترسی ۲۴ ساعته به تاسیسات ایران خواهند داشت / کنگره توجه داشته باشد؛ بدون این توافق، چه کار دیگری را می‌توان انجام داد

خورنا -رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در سخنانی به مناسبت توافق جامع هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی عضو گروه ۱+۵ گفت، توافق حاصل شده بر اساس راستی‌آزمایی است، و نه بر اساس اعتماد.

به گزارش «خورنا»، باراک اوباما گفت با بیان این که تمام مسیرهای ممکن برای دسترسی ایران به سلاح هسته ای مسدود و راستی آزمایی های لازم در این زمینه انجام خواهد شد، گفت لغو تحریم‌های ایران تدریجی خواهد بود.

وی افزود، نمایندگان کنگره می‌توانند این توافق را تحت بررسی قرار دهند، اما باید به این نکته توجه داشت که بدون این توافق، چه کار دیگری را می‌توان انجام داد.

اوباما اضافه کرد:  ایران ۹۸ درصد از اورانیوم غنی‌شده خود را کنار خواهد گذاشت.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه تاکید کرد نداشتن توافق به مفهم عدم نظارت بر برنامه هسته ایران است و … در نتیجه به راه افتادن یک رقابت تسلیحاتی در منطقه ای شکننده مانند خاور میانه.

وی با بیان اینکه توافق هسته ای پیروزی برای آمریکاست گفت:  بازرسان دسترسی ۲۴ ساعته به تاسیسات هسته ای کلیدی ایران خواهند داشت.