شوش جهانی شد اما دریغ از کوچکترین نگاه دلسوزانه از سوی مسولین شهرستان شوش

خورنا – شوش جهانی شد اما دریغ از کوچکترین نگاه دلسوزانه از سوی مسولین شهرستان شوش .

در کشاکش ثبت جهانی شوش و در حالی که دروز ۲۰ تیر ماه ۹۴ ، روزی که مراسم استقبال از این رویداد مهم در شهر اهواز با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد و تا جایی که دیده ها می نگریستند در جای جای شهر اهواز با انواع بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی به پیشواز این اتفاق میمون و مبارک رفته بودند و هر انسان دوستدار فرهنگ و تاریخ باتماشای این فضای زیبا و شکوه آور  به وجد و سماع می رسید و شادمانه در پوست خود نمی گنجید ، کم توجهی و غفلت مسولین شهرستان شوش ، باعث سوهان روح و رنجش خاطر تمام دوستانی شد که در این مراسم شرف حضور داشتند . مسولینی که حتی حاضر نبودند در این مراسم که برای ثبت جهانی شوش نه شهر اهواز یا دیگر شهرهای استان برگزار شده بود ، حضور داشته باشند .
در روز و روزگاری که که دیگر کشورها از قبیل ترکیه و آذربایجان و … بدنبال این هستند که شاعران سرزمین ما را از مولانا و نظامی گرفته تا دیگر بزرگان رو بعنوان مفاخر خود جلوه دهند به نام خود ثبت کنند ، ما از شهر باستانی شوش ، این دره ی نادره ی تاریخ سرزمینمان غافل هستیم !!!

براستی که ما برای شوش این مظلوم تاریخ باستان چه کاری انجام داده ایم ؟؟؟ در حالی که در مراسم تجلیل ثبت جهانی شوش در روز ۲۰ تیرماه ۹۴ ، تمام طوایف و مسولین محترم دیگر شهرستان های استان حضور بهم رسانیده بودند ، رئیس میراث فرهنگی ، فرماندار ، شهردار و اعضای شورای شهر و دیگر مسولین محترم شهرستان شوش کجای ماجرا بودند ؟؟؟ این انتظار شاقی است که مسولین محترم شهرستان شوش باید در این مراسم شرف حضور می داشتند ؟؟؟
در حالی که این روزها تمام رسانه های داخلی و بین المللی در تب و تاب ثبت جهانی شوش ، این رویای شیرین که بعد از سالیان سال تحقق یافته هستند ، مسولین محترم شهرستان در خواب غفلت بسر می برند .
نکند باید انتظار داشته باشیم که ما باید بی تفاوت باشیم و این رویداد مهم را برای دیگر شهرستان ها استان تلقی کنیم و ما نباید حضور داشته باشیم !!!
این قصور و کوتاهی مسولین تا بحدی است که بعد از انتشار خبر ثبت جهانی شدن شوش ، حتی حاضر به اطلاع رسانی این واقعه ی پر اهمیت در سطح شهر نیز نبودند . وقتی که اداره ی میراث فرهنگی شهر که بانی نخست این واقعه بشمار می روند و داعیه ی دوست داشتن فرهنگ غنی و اعتلای تاریخ سرزمین ما را دارند ، سه روز بعد از انتشار این خبر ، با توجه به گوشزد ها و فشارهای فراوان دوستداران انجمن میراث فرهنگی شوش ، دست به اطلاع رسانی می زنند نباید از کوتاهی دیگر مسولان خرده گرفت .
البته زیاد نباید به این رویداد مهم ثبت جهانی شوش خوشبین بود زیرا وقتی مسولین شهرستان شوش تا به این حد به این مقوله کم توجه هستند که حتی حاضر نیستند در مراسم نکو داشت این واقعه ی مهم در روز ۲۰ تیر ماه ۹۴ حضور داشته باشند ، نباید انتظار آینده ای رخشان را برای شوش متصور شد . در این زمینه چه خوش فرموده است حافظ شیرازی ما :

پای ما لنگ است و منزل بس دراز

دست ما کوتاه و خرما بر نخیل

مگر اینکه نگاه مسولین عوض شود و سعی در جبران قصور و کوتاهی ای که تا کنون در حق شوش داشته اند نمایند و با جدیت و عرق و تعصب بیشتری به این رخداد مهم نگاه کنند . چنانکه پیامبر عظیم الشأن اسلام در حدیثی که منتسب بوجود مبارک ایشان هستند می فرمایند :
(( حب الوطن من الایمان )) . براستی که عرق به وطن و دوست داشتن آن جزوی از ایمان محسوب می شود