معاون فرماندار اندیمشک:

اندیمشک بهشت گمشده سرمایه گذاران است

خورنا – معاون فرماندار اندیمشک در برنامه تلویزیونی طرح ملی قرآنی ۱۴۴۹ که بصورت زنده از تلویزیون پخش شد، با اشاره به ظرفیت ها و توانمدی های شهرستان اندیمشک گفت: اندیمشک بهشت سرمایه گذاران است.

به گزارش اندیمشک خورنا، امیر حمزه بزرگی نیا در این برنامه تلویزیونی که از مصلی نماز جمعه اندیمشک بصورت مستقیم پخش شد، با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی اندیمشک گفت: در جنگ تحمیلی مردم اندیمشک با رشادت در همین جسر نادری مقابل دشمن ایستادگی کردند و مانع رسیدن دشمن به اندیمشک و در نتیجه از سقوط خوزستان جلو گیری کردند.

وی در ادامه با اشاره به بمباران ۴ آذر ۱۳۶۵ گفت: در ۴ آذر ۱۳۶۵ در طی حمله هوایی ۵۴ فروند هواپیمای عراقی در مدت ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه به مراکز صنعتی ، مسکونی و نظامی شهرستان اندیمشک بیش از ۱۰۰۰ شهید و زخمی ، ۴۰۰ تن شهید و ۶۰۰ تن مجروح شدند که این حمله هوایی طولانی ترین حمله هوایی نیروهای عراقی در ۸ سال دفاع مقدس ، و بعد از جنگ جهانی دوم طولانی ترین بمباران هوایی تاریخ بود.

معاون فرماندار اندیمشک در ادامه معرفی اندیمشک گفت: اندیمشک با ظرفیت بالایی که در کشتی فرنگی دارد بعنوان قطب کشتی فرنگی در ایران و حتی در جهان مطرح است.

وی گفت: از نظر جغرافیایی اندیمشک دارای دو بخش کوهستانی و دشتی دارد ، قسمت کوهستانی دارای آب و هوا و جانوران مخصوص خودش است از جمله سمندر امپراتور که شهرت جهانی دارد ، ۸۰ هزار هکتار جنگل بلوط، سه دره بسیار زیبای منگره ،انارکی و دشت لاله شاهزاده احمد که بکر مانده و دارای ظرفیت خوبی برای گردشگری است.

امیر حمزه بزرگی نیا گفت: قسمت دامنه ای و یا دشت اندیمشک دارای حدود ۱۵۰هزار هکتار مرتع و ۶۳۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که مجموعه اینها ظرفیت ها و پتانسیل خوبی برای شهرستان اندیمشک است.

وی افزود: سه سد اندیمشک، شامل سد دز، سد کرخه و سد بالارود که در دست تکمیل شدن است، که سه دریاچه و سه نیروگاه آنها نیز در محدوده جغرافیایی اندیمشک قرار دارند که یک فضای خوبی برای ایجاد کمپ های گردشگری و تفریحی دارد .

معاون فرماندار اندیمشک تصریح کرد: از نظر آب و هوایی هم با توجه به آب و هوای خاص این منطقه می تواند محل مناسبی برای ورزشهای زمستانی باشد.

وی در ادامه با اشاره به معراج شهدای اندیمشک، بیمارستان شهید کلانتری گفت: امیدوارم که در آینده با پیگیری های امام جمعه و نماینده شهرستان به باغ موزه تبدیل شود، علاوه بر اینها نزدیکی به فرودگاه و وجود خط اصلی راه آهن سراسری ، راه اصلی در این شهرستان ، خطوط لوله نفت و حدود ۲ میلیارد نفت درجا، معادن فولاد، معادن مختلف اندیمشک را به بهشتی برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است.

منبع: اندیمشک جوان