سیستم آبیاری هوشمند در فضای سبز برای اولین بار توسط شهرداری بندرماهشهر

خورنا – سیستم آبیاری هوشمند در فضای سبز برای اولین بار توسط شهرداری بندرماهشهر مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهربندرماهشهر در تشریح این خبر گفت: شهرداری بندرماهشهر در خصوص احیاء فضای سبز پارک ها ،میادین ،بلوارهاو معابر سطح شهر ، اقدام به راه اندازی جدیدترین سیستم هوشمند آبیاری نموده است.

مهندس مجاهد نظارات افزود :اجرای سیستم آبیاری هوشمند برای اولین بار در پارک فردوس ماهشهر به مرحله اجرا در آمده و از مزایای آن صرفه جویی ۹۵ درصدی نیروی انسانی است که با اجرای سیستم مذکور ۶ هکتار چمن توسط یک نفر آبیاری خواهد شد.

وی یادآور شد با سیستم هوشمند آبیاری ۷۶ درصد در مصرف آب صرفه جویی نیز می شود،زیرا با توجه به بحران کم آبی ،بصورت باران در هوا پخش می شود و رطوبت گیاه بالارفته و لذا تبخیر و تعریق نیز کاهش می یابد.

مهندس نظارات تصریح کرد:یکنواختی آبپاشی سیستم هوشمند باعث خواهد شد که چمن به صورت یکنواخت رشد کرده و این یکنواختی باعث می گردد که پستی و بلندی زمین شکل نگیرد و چمن در قسمتهای پست و گود خفه نشود و قسمتهای بلند زرد نشود و در نهایت ساختار چمن محکمتر شده و مقاومت آن نیز در برابر پا خوری بیشتر می شود.

وی در پایان اظهار امیدواری نمود با استفاده از این سیستم آبیاری هوشمند انشاالله شاهد رشد مطلوبی در فضای سبز شهر بندرماهشهر باشیم.