مدیر آموزش و پرورش آبادان:موضوعات مطرح شده در خصوص افطاری مدرسه صالحین صحت ندارد

خورنا – مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان با تکذیب شایعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر اختلاف وی با امام جمعه شهر در مورد واگذاری ساختمان برای راه اندازی مدرسه صالحین، گفت: دغدغه های حجت الاسلام ابراهیمی پور در خصوص آموزش و پرورش منطقه قابل تمجید است.

به گزارش خورنا، جواد علوانیان سه شنبه در جمع رسانه های محلی در دفتر امام جمعه آبادان افزود:مباحث مطرح شده در برخی از شبکه های اجتماعی در خصوص حاشیه های آیین افطاری مدرسه صالحین عاری از صحت است.

وی اظهارداشت:امام جمعه آبادان در آن مراسم، دغدغه ترک تحصیل دانش آموزان شهرستان را داشت و بحث دیگری در این مراسم روی نداد.

علوانیان ادامه داد:ممکن است امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش آبادان در برخی موارد اختلاف نظر و دیدگاه داشته باشند ولی هر دو با نیت خیر و در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی و آموزشی و رفع مشکلات شهرستان گام بر می دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبادان ادامه داد:آموزش و پرورش آبادان به عنوان یکی از مراکز فرهنگی در منطقه همواره از حوزه های علمیه و شخصیت های دینی حمایت می کند و بی احترامی به این افراد را بی احترامی به نظام جمهوری اسلامی می داند.

علوانیان گفت:مراکز دینی و شخصیت های دینی انقلاب را سرپا و پویا نگه داشته اند و هر گونه بی احترامی به این افراد مردود است.

به گزارش ایرنا، برخی رسانه ها طی هفته جاری و هفته گذشته در فضای مجازی در خصوص ناراحتی امام جمعه آبادان و مدیر آموزش و پرورش این شهر مطالبی منتشر کردند.

عزیزالله شهبازی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز چهارشنبه هفته گذشته در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در خصوص آنچه در فضای مجازی با موضوع تنش بین امام جمعه آبادان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان منتشر شده است، گفت:در آن نشست با حضور امام جمعه آبادان، فرماندار و معاونان وی، امام جمعه شهر از سر دلسوزی و با صدای رسا و محکم، دغدغه های خود را بیان کرده و خواسته های خود را در موضوع مشکلات آموزش و پرورش از مدیران شهرستانی اعلام کرد.

وی با بیان جزئیات این نشست، افزود:در آیین افطاری مدرسه صالحین آبادان، مسئولان آموزش و پرورش در خصوص نقش تعلیم و تربیت دانش آموزان، شاخص های آموزشی شهرستان و آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل شهرستان در برخی مقاطع تحصیلی آماری ارائه کردند و امام جمعه آبادان نیز در خصوص ارائه نشدن این آمار به مسئولان شهرستانی دغدغه های خود را مطرح کرد و طرح کارشناسی این مسائل را در شورای آموزش و پرورش شهرستان خواستار شد که مسئولان آموزش و پرورش نیز این مشکلات را مربوط به دوره مدیریت پیشین دانستند.

شهبازی افزود:حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در این نشست از سر دلسوزی و اهتمام به حل مشکلات آموزش و پرورش و شهرستان، دغدغه های خود را مطرح کرده و بهبود وضعیت آموزشی شهرستان را خواستار شد و با توجه به مسئولیت حقوقی ایشان در شورای آموزش و پرورش، جایگاه امامت جمعه و اهتمام به حوزه تعلیم و تربیت از این آمار ناراحت شد.

معاون استاندار خوزستان با بیان جایگاه و مسئولیت حقوقی امام جمعه در شورای آموزش و پرورش، ادامه داد:نگرانی ها و دغدغه های امام جمعه، اعضای شورای آموزش و پرورش، مسئولان شهرستان و دلسوزان مردم در خصوص مشکلات آموزش وپرورش قابل تمجید است.

وی خاطر نشان کرد:به هرحال برخی بحث و جدل ها در این محافل به واسطه وجود مسئولان شهری و اهتمام دست اندرکاران برای حل مسائل شهرستان به وقوع می پیوندد.