عامل بیشترین قتلهای خوزستان مشخص شد

خورنا – سرپرست اجرای احکام دادسرای مرکز استان خوزستان گفت : طبق آمار واصله بیشترین قتل ها در استان با سلاح شکاری اتفاق می افتد.

به گزارش خورنا به نقل ازروابط عمومی دادگستری خوزستان محمد احمدی روز سه شنبه در نخستین نشست کارگروه عملیاتی کردن آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان  اظهار کرد: با تغییر قانون سلاح، اغلب مردم صاحب سلاح شکاری مجوز دار شدند و متاسفانه نقش سلاح شکاری در قتل های عمد و غیرعمد پررنگ تر از سلاح جنگی است.

وی افزود: یکی از علایق دنیوی بعضی از مردم خوزستان داشتن سلاح است که به رغم هشدارهای انتظامی و برخوردهای قضایی، هنوز در مراسم عزا و شادی از سلاح استفاده می شود.

وی با تاکید بر نقش پیشگیری فرهنگی در این خصوص گفت: تغییر ذهنیت شیوخ و بزرگان طوایف و آگاهی مردم از عواقب دنیوی و اخروی جرم قتل، می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با بیان آماری از وقوع قتل در سال گذشته گفت: تغییر نگرش استفاده از سلاح باید از مسئولان شهرستان آغاز شود به گونه ای که در مراسمی که در آن از سلاح استفاده می شود حضور نیابند.

احمدرضا رشیدی افزود: اغلب پرونده های قتل های خانوادگی با رضایت اولیای خاتمه پیدا می کند و همین مساله یکی از دلایل افزایش این گونه قتل هاست.