برنامه شورای مشورتی برای انتخابات/ اصلاح‌طلبان هنوز وارد مصادیق نشده‌اند

خورنا – اصلاح‌طلبان با همان استراتژی موفق خود در انتخابات ۹۲ حال حرکت به سمت انتخابات مجلس سال آینده هستند. پس از توافق میان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای مشورتی اصلاح‌طلبان ١٢ چهره اصلاح‌طلب، شورای راهبردی انتخابات را به ریاست سید عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات تشکیل داده‌اند. این ١٢ نفر به همراه رابطین ملی در استان‌ها حلقه‌ای ١٠٠ نفره را تشکیل می‌دهند و حال حاضر نیز در حال برنامه‌ریزی برای انتخابات هستند.

احمد حکیمی‌پور، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان درباره برنامه این شورا برای انتخابات آینده می‌گوید: «شورای مشورتی اصلاح‌طلبان به عنوان مجموعه‌ای که از شخصیت‌های حقیقی اصلاح‌طلب شکل گرفته، پیش از این و علی‌الخصوص در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ کارکرد ویژه و نقش برجسته‌ای داشته است. این شورا برای کمک به اجماع، وحدت و هماهنگی بیشتر در مجموع اصلاح‌طلبان تلاش می‌کند. همچنین این شورا سعی دارد در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای مجموعه اصلاح‌طلبان، نقش شخصیت‌هایی که مورد وثوق هستند دیده شود. با تعاملی که بین شورای هماهنگی اصلاحات و همچنین شورای هماهنگی به وجود آماده، در واقع دو مجموعه‌ای که در یکی اشخاص سرشناس اصلاحات جمع شده‌اند و بیانگر شخصیت حقیقی اصلاح‌طلبان است و دیگری مجموعه‌ای که در آن تشکل‌ها و گروه‌های مجوزدار اصلاحات جمع شده‌اند و بیانگر شخصیت حقوقی اصلاح‌طلبان است، می‌توانند نقش وحدت‌بخشی در جبهه اصلاحات در برهه انتخابات داشته باشند.»
وی ادامه داد: «شورای مشورتی جایگاهی است که در آن اشخاص حقیقی وجود دارند و در شورای هماهنگی گروه‌ها در کنار هم نشسته‌اند و قصد از فعالیت این دو مجموعه این است که در فرآیند فعالیت انتخاباتی اطلاح‌طلبان همه دیده شوند، چه تشکل‌ها و گروه‌ها و چه افراد و اشخاص ذی‌نفوذی که در گروه و تشکیلات حضور ندارند. پس هدف از فعالیت این دو مجموعه این است که همه بتوانند در کنار هم و در بستری منطقی و نتیجه بخش فعالیتی در راستای اهداف اصلاحات داشته باشند.»
حکیمی‌پور با تاکید بر نقش کلیدی محمدرضا عارف در انتخابات آینده، می‌گوید: «دکتر عارف به عنوان شخصیتی تاثیرگزار و مورد وثوق جریان اصلاح‌طلب حائز هرگونه صلاحیتی برای ایفای نقش در شکل‌دهی اجماع در جریان اصلاحات هستند. لذا مجموعه‌ای که در پیرامون آقای دکتر عارف شکل گرفته است، مجموعه‌ای مهم و موثر در جریان اصلاحات است که در ذیل این هماهنگی عمل می‌کنند. در واقع مجموعه دکتر عارف یکی از اضلاع فرآیندی است که با همکاری شورای هماهنگی و شورای مشورتی به نتیجه خواهد رسید و در سامان مشترکی که شکل خواهد گرفت قطعا مجموعه دکتر عارف هم حضور خواهد داشت و از ترکیب این سه مجموعه شاهد شکل‌گیری مجموعه‌ای کلان‌تری در جریان اصلاحات خواهیم بود که در جریان انتخابات اصلاح‌طلبان را مدیریت خواهد کرد.»
این عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با بیان این که تا کنون جلسات بسیاری با محمد‌رضا عارف برگزار شده است، می‌گوید: «دیدارها و جلسات منظمی بین مجموعه اعضای شورای هماهنگی و دکتر عارف برگزار شده است و ایشان نیز فعال هستند و خودشان تلاش می‌کنند که اجماع شکل بگیرد.»
حکیمی‌پور با بیان این که تا کنون  اصلاح‌طلبان وارد مصادیق نشده‌اند و درباره این که چه کسانی در لیست‌ها باشند تصمیم گرفته نشده است، می‌گوید: «در حال حاضر تنها سیاست‌ها و راهبردها تدوین شده است. برای ما رسیدن به وحدت‌، حضور پرشور در انتخابات و حضور جوانان و بانوان در لیست‌های انتخاباتی اصل است و همچنین تصمیم‌گیری از پایین و عدم مداخله در بالا در کلیت جریان اصلاحات نیز یک اصل است و تصمیمات باید در خود حوزه‌های انتخابی و توسط اصلاح‌طلبان همان منطقه صورت بگیرد. این‌ها اصولی است که به آن‌ها پایبند هستیم و اصلاح‌طلبان بر آن توافق دارند ولی این که ما در عمل چگونه آن را به نتیجه برسانیم امری است که کار خواهد برد و نیاز به هماهنگی بیشتر دارد.»