کدام شهرهای خوزستان از وام ۶۰ میلیونی مسکن برخوردار شدند؟!

خورنا –مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان گفت: سه شهر در این استان امکان دریافت وام خرید مسکن «یکم» را دارند.

عباسعلی شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بانک مسکن در راستای تأمین مالی مسکن خانه اولی‌ها که مهم‌ترین جامعه هدف این طرح است، نسبت به ایجاد صندوق پس‌انداز مسکن یکم اقدام کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف مهم این حساب خروج بخش مسکن از رکود و ایجاد رونق اقتصادی و تحرک در بخش ساخت‌وساز است زیرا این حساب شامل تسهیلات خرید یا احداث واحد مسکونی انفرادی نیز می‌شود اما اصلی‌ترین هدف این طرح خانه‌دار کردن افرادی است که تاکنون از تسهیلات بانکی برای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده‌اند.

شفیعی عنوان کرد: ملک مورد معرفی متقاضی برای دریافت تسهیلات خرید باید نوساز باشد. منظور از ملک نوساز، ملکی است که از تاریخ صدور جواز ساخت آن بیش از هفت سال و از تاریخ صدور پایانکار ساختمانی آن بیش از سه سال نگذشته باشد.

مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان با بیان اینکه سقف تسهیلات در تهران ۸۰۰ میلیون ریال، در شهرهای بزرگ بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۴۰۰ میلیون ریال است، گفت: در استان خوزستان کلان‌شهر اهواز و شهرهای آبادان و دزفول شهرهای بالای ۲۰۰ هزار جمعیت محسوب شده که متقاضیان ساکن در این شهرها از سقف تسهیلات ۶۰۰ میلیون ریالی می‌توانند استفاده کنند.

شفیعی با بیان اینکه به صاحبان این حساب تسهیلات جعاله نیز تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند از محل خرید اوراق تسهیلات مسکن تسهیلات جعاله نیز دریافت کنند. به عبارت دیگر با دریافت تسهیلات جعاله ۱۰۰ میلیون ریالی سقف تسهیلات در سه شهر اهواز، آبادان و دزفول ۷۰۰ میلیون ریال است و در سایر شهرهای استان ۵۰۰ میلیون ریال می‌شود.

وی اظهار کرد: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با حداقل مبلغ ۶۷ میلیون ریال نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند. اما برای برخورداری از سقف تسهیلات۶۰۰ میلیون ریالی با حداقل مدت سپرده‌گذاری یک سال (دو دوره ۶ماهه) مثلا در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول باید متقاضی ۳۰۰ میلیون ریال را برای مدت یک سال سپرده‌گذاری نماید و در سایر شهرهای استان ۲۰۰ میلیون ریال را برای یک دوره انتظار یک سال سپرده‌گذاری کند تا از سقف ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات شهرهای زیر ۲۰۰هزار نفر جمعیت بتواند استفاده کند.

شفیعی با بیان اینکه حداکثر مدت‌زمان بازپرداخت تسهیلات بدون لحاظ میزان تسهیلات یا مدت انتظار، ۱۲ سال (۱۴۴ماه) است،   عنوان کرد: واگذاری امتیاز این حساب فقط به بستگان نزدیک  (پدر، مادر، همسر، فرزند، خواهر، برادر، نوه، پدربزرگ و مادربزرگ) امکان‌پذیر است. ضمن اینکه هرگونه اضافه و یا برداشت از حساب امکان‌پذیر است اما صاحب حساب باید مراقب باشد که میزان برداشت

مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان با بیان اینکه همه شعب این بانک در سراسر شهرهای استان خوزستان آمادگی کامل برای راهنمایی، ارائه توضیحات جامع و افتتاح حساب پس‌انداز مسکن یکم را دارند، عنوان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی تاکنون از این حساب در شهرهای استان خوزستان انجام‌شده و ما امیدوار هستیم با ارائه وام در قالب این تسهیلات ضمن اینکه جوانان و افراد بدون خانه، صاحب سرپناه شوند، این کار باعث رونق بیش‌ازپیش ساخت‌وساز مسکن در این استان شود.