هشدار: ۶ شهر خوزستان در تنش آبی قرار دارند/ از شمال تا جنوب استان چشم انتظار آب!

خورنا – معاون بهره برداری آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: طرح آبرسانی غدیر به عنوان پروژه‌ای موفقیت آمیز باعث افزایش کیفیت آب این استان شده است.

محسن درافشان معاون بهره برداری آب و فاضلاب استان خوزستان  در خصوص شرایط آب شرب این استان گفت: از ۵۷ شهر زیر نظر ما ۶ شهر لالی، سالند، صیدون، حسینه، آغاجاری و ایذه در شرایط تنش آبی قرار دارند.
وی در ادامه اظهار داشت: ۴۵ درصد از آب مصرفی از طریق آب زیرزمینی و ۵۵ درصد از طریق آب‌های سطحی تامین می‌شود و ۱۷ آزمایشگاه در سراسر استان کیفیت آب را بررسی می‌کنند.
معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان خوزستان در خصوص جیره‌بندی در این استان گفت:به دلیل بالا بودن تلفات آب در شبکه توزیع، اگر در این زمینه با مشکل مواجه نشویم احتمال جیره‌بندی کم است.
درافشان در ادامه افزود: ۵۵ درصد از آب سطحی از آب خروجی سدهای  دز،گتوند ،مارون ،کوثر و کرخه تامین می‌شود که بعد از اجرایی شدن طرح غدیر شرایط رو به بهبودی را داشته‌ایم.
وی در ادامه اذعان داشت: ۶۰ درصد از آب اهواز، ۱۰۰ درصد از آب شهر خرمشهر، ۷۵ درصد از آب شهر آبادان، ۱۰۰ درصد از آب شهرگان و در آینده ای نزدیک دشت آزادگان و روستاهای مسیر از این طرح منتفع می‌شوند.
 معاون بهره برداری آب و فاضلاب استان خوزستان در پایان با افتخار آمیز بودن طرح غدیر اذعان داشت: طرح غدیر به عنوان یکی از افتخارات وزارت نیرو از سال ۹۰ شروع به کار شد و جزو معدود طرح هایی است که در حین اجرا به بهره‌برداری می‌رسد و نتیجه آن بالا بردن کیفیت آب شهر استان خوزستان بوده است.