خوزستان صاحب پیست بین​‌المللی سوارکاری می‌​شود

خورنا – مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از احداث پیست بین‌​المللی سوارکاری در شهرستان باوی خبر داد.

فرامرز کیانی‌​زاده اظهارکرد: چندین ماه بود که به دنبال پیدا کردن زمینی مناسب در استان جهت احداث پیست بین‌​المللی سوارکاری بودیم و در این راستا از زمین‌هایی در شهرستان‌های اهواز، کارون و باوی بازدید داشتیم ولی شرایط لازم را نداشتند و مورد تایید آقای خبیر، معاون استاندار قرار نگرفتند.

وی بیان کرد: با حضور آقای خبیر و فرمانداران شهرستان​های اهواز و باوی از زمینی در شهرستان باوی جهت ارزیابی آن برای احداث پیست مورد نظر، بازدید داشتیم که در نهایت مورد تایید و موافقت آقای خبیر قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: فضایی که برای این پیست در نظر گرفته شده است، ۶۱ هکتار است و ان​شاءالله در این فضا، یک پیست بین‌​المللی کلنگ​‌زنی خواهد شد. راه​‌اندازی این پیست کمک بسیاری به رشد بیشتر این رشته در استان خواهد کرد.

وی با اشاره به محاسن راه‌اندازی و افتتاح این پیست، گفت:‌ خوزستان زیستگاه اسب اصیل عرب است و اسب‌داران زیادی در استان در حال کار و پرورش اسب هستند و استعدادهای زیادی نیز داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان‌کرد:‌ اسب‌داری به یک صنعت پول‌ساز تبدیل شده است و درآمد زیادی از این طریق نصیب اسب‌داران می‌شود. در هر صورت راه‌اندازی و افتتاح این پیست، به رونق بخشیدن به صنعت اسب‌داری، پرورش اسب و همچنین برگزاری مسابقات در استان کمک می‌کند.