برای دومین سال متوالی؛

خوزستان میزبان لیگ جهانی کشتی فرنگی شد

خورنا – مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از قطعی شدن برگزاری رقابت​های لیگ جهانی کشتی فرنگی به میزبانی خوزستان و در شهرستان خرمشهر، خبر داد.

فرامرز کیانی​زاده اظهار کرد: سال گذشته خوزستان در آبادان میزبان مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی بود و ما توانستیم با حمایت​های مالی خوب استاندار و معاون وی آقای خبیر، فرماندار آبادان و منطقه آزاد اروند که در راس آن آقای زمانی قرار دارد، این میزبانی را به نحو احسن انجام دهیم و طی همین مسابقات بود که درخواست و اعلام آمادگی خود را جهت میزبانی مجدد این رقابت​ها، باتوجه به این‌که مجددا این میزبانی به ایران سپرده شد، به فدراسیون دادیم.

وی بیان کرد: فدراسیون نیز این درخواست و اعلام آمادگی ما را مد نظر داشت و با توجه به این‌که ایران مجددا میزبان این رقابت​ها شده بود، قرار بر این شد که خوزستان از این مسابقات میزبانی کند و در همین راستا روز گذشته من، رسول خادم و حمید بنی​تمیم و همچنین مشاور ورزشی رییس سازمان منطقه آزاد اروند، نشستی با آقای زمانی، رییس سازمان منطقه آزاد اروند جهت برگزاری این مسابقات در خرمشهر داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: طی این نشست صحبت​های لازم در این زمینه عنوان و روی کلیت کار بحث شد و در پایان آقای زمانی پذیرفت که در بخش هزینه​ این میزبانی به ما کمک کند و در نهایت تصمیم بر این شد که این مسابقات ۱۱ تا ۱۳ آذرماه امسال در سالن خلیج​فارس خرمشهر برگزار شود.

وی با اشاره به هزینه​ پیش​بینی شده برای این میزبانی، گفت: هزینه​ پیش​بینی شده دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و آقای زمانی موافقت خود را جهت پرداخت دو میلیارد تومان از این مبلغ اعلام کرد. با این مبلغ خیلی از کارها انجام خواهد شد و قرار شد ۵۰۰ میلیون تومان باقی‌مانده نیز از طریق منابع استانی که در راس آن استاندار و آقای خبیر معاون وی، هستند و همچنین اداره ورزش و جوانان خرمشهر تامین شود.

کیانی​زاده با اشاره به محاسن بسیار این میزبانی، خاطرنشان‌کرد: برگزاری چنین مسابقاتی محاسن بسیاری برای استان خوزستان، شهرستان خرمشهر و کشتی استان خواهد داشت. در حال حاضر دو تیم از خوزستان که یک تیم مربوط به شهرستان اندیمشک و یک تیم مربوط به شهرستان ایذه است، در لیگ کشتی فرنگی کشور حضور دارند و حتما یکی از تیم​های ما با قرار گرفتن جزو سه تیم برتر لیگ کشور می​تواند مجوز حضور در لیگ جهانی را به دست آورد که در این صورت، با توجه به این‌که ما نیز میزبان لیگ جهانی هستیم با استفاده از این امتیاز می​توانیم یک تیم دیگر به نام اسپانسرمان در مسابقات شرکت دهیم.

وی افزود: در صورتی‌ که دو نماینده استان در لیگ کشتی فرنگی کشور مجوز حضور در لیگ جهانی را به دست آوردند، باز هم با توجه به این‌که ما میزبان این رقابت​ها هستیم می​توانیم یک تیم دیگر هم به اسم اسپانسر در مسابقات شرکت دهیم و در این شرایط ما صاحب سه تیم در لیگ جهانی خواهیم بود که امیدوارم حضور سه تیم​مان محقق شود، چرا که افتخار بسیار بزرگی برای استان خواهد بود و حضور همین سه تیم باعث می​شود بسیاری از کشتی​گیران استان در این مسابقات شرکت داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: از دیگر محاسن این میزبانی تاثیر آن بر انگیزه و تجربه مربیان و ورزشکاران استان است، چرا که طی این رقابت​ها مربیان زیادی مشغول به فعالیت می​شوند. همچنین کشتی‌گیرانی هم هستند که اگرچه در مسابقات شرکت نمی​کنند اما همین که از نزدیک شاهد این رقابت​ها باشند، می​توانند بهره لازم را ببرند و این باعث می​شود کشتی ما بیش از پیش رشد و ارتقا داشته باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: میزبانی این مسابقات همچنین باعث می​شود طی آن چند روزی که مسابقات در حال برگزاری است، شور و نشاط در جامعه استان به وجود بیاید، ضمن این‌که این میزبانی باعث افزایش شانس گرفتن سکو و مدال در این مسابقات برای استان ما خواهد شد.

کیانی​زاده بیان کرد: از دیگر محاسن میزبانی این است که سالن خلیج​فارس خرمشهر و اطراف آن بازسازی می‌شود. البته با توجه به این‌که پیش از این قرار بود رقابت​های جهانی کشتی پهلوانی را در این سالن میزبانی کنیم، اقداماتی در راستای بازسازی آن صورت گرفت ولی هزینه​هایی به جای مانده است که آقای زمانی موافقت خود را در راستای پرداخت آن به ما اعلام کرد تا در نهایت بتوانیم یک سالن استاندارد بین​المللی داشته باشیم.

وی افزود: در نشستی که داشتیم بحث تجهیز خوابگاه خرمشهر که ظرفیتی بیش از ۳۰۰ نفر دارد نیز مطرح و قرار شد اقدامات لازم جهت برآورد هزینه توسط اداره ورزش و جوانان خرمشهر صورت بگیرد. مجهز شدن این خوابگاه خدمت بزرگی به کل استان است و ما را در برگزاری مسابقات کشوری نیز می​تواند کمک کند. همچنین در این نشست به تجهیز استخر خرمشهر نیز اشاره شد که آقای زمانی پذیرفت در این راستا نیز به ما کمک کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: آقای حیاتی، فرماندار خرمشهر نیز اعلام آمادگی کرده است تا کلیه کارهای هماهنگی در راستای این میزبانی را انجام دهد. جا دارد از آقای زمانی و مجموع مسوولان سازمان منطقه آزاد اروند که با حمایت​های این‌چنینی به رشد و ارتقای ورزش خرمشهر و آبادان و در نهایت خوزستان کمک می​کنند، تشکر و قدردانی کنم.

مرجع / ایسنا