نخستین مرکز تخصصی کتاب اهواز شهریور ماه گشایش می یابد

خورنا – مدیر مرکز کتاب بازار فردوس اهواز از گشایش نخستین مرکز تخصصی عرضه کتاب این شهر که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده است در ۱۵شهریور امسال خبر داد.

ابراهیم ناصری اظهار کرد: این مرکز در بازار فردوس اهواز در منطقه کیان مراحل تکمیلی خود را پشت سر می گذراند که دارای ۲۶غرفه عرضه کتاب و ۲۶۰ هزار عنوان کتاب است.

وی افزود: در این مرکز ناشرانی از سراسر کشور حضور خواهند داشت و در کنار این نشست های تخصصی نقد و بررسی کتاب با حضور ناشران داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

ناصری گفت: مرکز تخصصی کتاب اهواز تنها به مثابه محلی برای فروش کتاب نخواهد بود و به ابعاد مختلف فعالیت های فرهنگی کتاب و کتابخوانی در این مرکز پرداخته خواهد شد.

وی افزود: بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی آموزش و پرورش خوزستان، در این استان ۹۵۰هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند که مرکز تخصصی کتاب اهواز می تواند مرجعی عمده برای تامین کتاب دانش آموزان باشد.

ناصری همچنین با اشاره به وجود دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور و دیگر مراکز دانشگاهی در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان گفت: این مرکز نیازهای دانشجویان به کتاب های تخصصی دانشگاهی را نیز تامین خواهد کرد.

وی در عین حال اظهار کرد: علاوه بر نشست های تخصصی، کارگاههای داستان نویسی در مرکز برقرار و نیز از حضور استادان روانشناسی برای ارائه مشاوره به متقاضیان بهره گرفته می شود.

ناصری اضافه کرد: از استادان و کارشناسان امر در حوزه فرهنگ و هنر و نیز قومیت های مختلف خوزستان برای حضور در این مرکز دعوت می شود که به ارتقاء آگاهی از آداب و رسوم استان کمک شایانی می کند.

وی ادامه داد: در مرکز مزبور که به عنوان یک نمایشگاه دائمی کتاب ایفای نقش خواهد کرد ۲۰۰نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰نفر دیگر به طور غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

ناصری وسعت مرکز تخصصی کتاب اهواز را یک هزار متر مربع در مرحله نخست اعلام کرد و گفت: هنوز برای مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته در این مرکز جمع بندی نهایی صورت نگرفته که در ابتدای شهریور امسال اعلام خواهد شد.

وی همچنین از دعوت ناشران عراقی و لبنانی برای حضور و عرضه آثار انتشاراتی خود در این مرکز خبر داد و افزود: در مرکز تخصصی کتاب اهواز دارالترجمه ای هم برای ترجمه آثار ادبیات عرب کشور های حوزه خلیج فارس نیز دایر می شود.

بازار فردوس اهواز در هشت هکتار و با ۵۱۶مغازه در منطقه کیان اهواز دایر شده است.