عضو شورا: استخدام بستگان اعضای شورای شهر در شهرداری اهواز کار اشتباهی نیست!

خورنا – عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: اعضای شورا در مقابل استخدام خانواده درجه یک و بستگان خود در شهرداری اهواز مسوول هستند، و استخدام آنها کار اشتباهی نیست.

حسین حیدری در نود و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور کار خود اظهار کرد: اعضای شورای شهر اهواز همانطور که در مقابل شهروندان مسوول هستند در مقابل استخدام خانواده درجه یک و بستگان خود هم وظایفی دارند.

وی با بیان اینکه استخدام بستگان اعضای شورای شهر در شهرداری اهواز کار اشتباهی نیست، مدعی شد: هیچ اشکالی ندارد که اعضای شورا بستگان خود را که بیکار هستند استخدام کنند و آن تعداد از اعضای شورای شهر که بستگان خود را در شهرداری آورده اند، در حد توان برای اشتغال دیگر شهروندان نیز تلاش کرده اند!

حیدری با انتقاد از شهردار اهواز برای برکناری برادر یکی از اعضای شورای شهر، آن را عملی انتقام جویانه توصیف کرد و گفت: شهردار نباید از استخدام بستگان اعضای شورا به عنوان اهرم فشار و حق سکوت استفاده کند.

به گفته وی، این شتری است که درب خانه همه می نشیند و در صورتی که شورای شهر نسبت به این مساله اعتراض نکند، شهردار اهواز در آینده می تواند هر کدام از اعضا را به برکناری بستگانش تهدید کند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز همچنین با ارایه گزارشی از پروژه های نیمه تمام و راکد شهرداری اهواز اظهار کرد: بیش از ۱۰ پروژه شهرداری حداقل در ماه های گذشته راکد بوده اند که با توجه به اینکه بیشتر قراردادها فهرست بهایی است، شهرداری باید بابت تعدیل خسارت هنگفتی به پیمانکاران پرداخت کند.

وی افزود: یک ورزشگاه در جاده ساحلی، توقفگاه طبقاتی طالقانی، جدولکاری بلوار زیباشهر، ورزشگاه کوی علوی، بدنه سازی میدان لشکر آباد، سرای محله کوی آخرآسفالت، ضلع شرقی زیرگذر شریعتی، پارک نیمه کاره کوی رمضان، طرح ‘حلقه گلدانی’، و ورزشگاه محله ای منبع آب اهواز پروژه هایی هستند که بیش از چهار ماه است که راکد مانده اند.

حیدری همچنین از تخلیه نخاله در بلوار حدفاصل زیباشهر و پیچ میدان و کوی رمضان، رنگ آمیزی دیوارهای مخروبه، پیاده روهای ترک خورده پل لشکر، تخلیه مصالح در خیابان ها برای ساخت و ساز، المان نامناسب کوی پاداد و وضعیت فضای سبز و چمن اهواز انتقاد کرد.

این عضو شورای شهر اهواز با اشاره به ادعای شهرداری اهواز مبنی بر تحقق بودجه پارسال، گفت: طبق قانون از شهردار درباره این پروژه ها سوال می کنم و باید در مدت ۱۰ روز پاسخ قانونی خود را بدهد.

*اعتراض به اخراج بستگان
عضو دیگر شورای شهر اهواز نیز در این جلسه گفت: هیچگونه تهدید و ارعابی نمی تواند باعث سلب حقوق نمایندگی من شود.

آذر زمان پور با انتقاد از اخراج یکی از بستگان خود توسط شهردار اهواز، افزود: شهردار انواع تهدیدها را در مورد من بکار برده اما من همچنان یکی از منتقدان خواهم بود و آماده هستم برای دفاع از حقوق مردم بیشتر هزینه بدهم.

وی افزود: خانواده ما چه گناهی دارند که باید از سوی شهردار اهواز تهدید شوند؟

زمان پور با اعتراض نسبت به این اخراج، اظهار کرد: این رفتار شهردار نوعی خط و نشان کشیدن است و نباید اینگونه باشد که با هر انتقاد عضو شورا، بستگانش تهدید شوند.

به تازگی پیمان کاظمی نژاد مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان درباره اخبار منتشر شده از استخدام های گسترده و بی ضابطه در شهرداری اهواز گفته است: هرگونه استخدام در شهرداری ها، خارج از ضوابط استخدامی وزارت کشور و برگزاری آزمون، ممنوع است و حراست شهرداری باید به آن رسیدگی کند.

*ممیزی ۱۰ ساله
نایب رییس شورای شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور کار جلسه، ممیزی املاک شهر اهواز را خواستار شد و گفت: در کلان شهرها هر پنج سال یک بار ممیزی انجام می شود اما در اهواز آخرین بار در سال ۸۴ بوده است.

ناجی سواری افزود: نبود نقشه جامع شهر اهواز که پایه اطلاعات شهری است نیز هزینه سنگینی به بخش های مختلف شهری وارد می کند در حالی که آخرین نقشه اهواز مربوط به سال ۸۲ است.

وی نبود سامانه جامع نرم افزار، نبود بایگانی الکترونیک، اجرا نشدن طرح جامع فضای سبز شهری، نبود نظام ارزیابی عملکرد، اجرا نشدن تفکیک زباله از مبدا و کارخانه کمپوست و نبود سامانه کنترل پروژه را از مشکلات شهرداری اهواز دانست و رسیدگی سریع به این مسایل را خواستار شد.

دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور خود گفت: مطالبات بیشتر مراجعان شهرداری مربوط به سال ۸۶ تاکنون است.

رامی علاسوند افزود: شهرداری باید پاسخ دهد پرداخت ها عدالت محور است یا سلیقه محور؟