رسول خادم: «خرمشهر» گزینه نخست میزبانی ‌مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی

خورنا -رئیس فدراسیون کشتی گفت: شهر خرمشهر نخستین گزینه میزبانی دومین دوره مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی است.

رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی کشور عصر امروز در سفر به خرمشهر در مجموعه ورزشی شهید جهان آرای خرمشهر حاضر شد و از سالن خلیج فارس این مجموعه بازدید کرد.

خادم در حاشیه بازدید از سالن خلیج فارس خرمشهر در جمع خبرنگاران، با یادآور شدن برگزاری مسابقات لیگ جهانی کشتی سال گذشته در شهرستان آبادان، اظهار کرد: سال گذشته مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی را در خوزستان برگزار کردیم و با مهمان‌نوازی به یاد ماندنی مردم آبادان و خرمشهر و مردم خوزستان رضایت تیم‌های شرکت کننده جلب شد.

وی در ادامه افزود: خاطره خوب مسابقات این فدراسیون را تشویق کرد که در برگزاری دومین دوره لیگ جهانی کشتی فرنگی که قرار است آذرماه امسال برگزار شود بار دیگر خوزستان را در اولویت قرار داده و این استان را به عنوان میزبان به اتحادیه کشتی معرفی کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: اتحادیه کشتی برگزاری رقابت‌های لیگ جهانی را به نام خوزستان در تقویم جهانی ثبت کرد و امروز به خرمشهر سفر کردیم تا میزبانی خرمشهر در این مسابقات را ثبت کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی از وجود سایر استان‌ها به عنوان گزینه‌های میزبانی این دور از مسابقات خبر داد و افزود: خرمشهر گزینه اول ما است و اگر با خرمشهر به جمع بندی برسیم سایر گزینه‌ها بررسی نخواهد شد.

خادم، هدف از سفر به خرمشهر را بررسی وضعیت و زیرساخت‌های این شهر عنوان کرد و گفت: این سفر به همراه همکاران برای بررسی وضعیت خرمشهر و زیرساخت‌ها و همچنین انجام هماهنگی‌های لازم با اداره کل ورزش و جوانان خوزستان است.

وی اضافه کرد: با برگزاری این مسابقات علاوه بر اینکه از ظرفیت‌های استان در جذب سایر کشورها استفاده می‌شود، به نوعی بخشی از تاریخ کشور را به همه ورزشکاران خارجی شرکت کننده و علاقمندان داخلی معرفی خواهیم کرد.

خادم گفت: این اقدام در صورت دستیابی به توافق خوب یک حرکت و رویداد فرهنگی ورزشی خوبی خواهد بود.

رئیس فدراسیون کشتی از آمادگی فدراسیون برای فراهم کردن امکانات و تجهیرات فنی در خرمشهر برای برگزاری مسابقات جهانی خبر داد و اظهار کرد: به عنوان برگزار کننده، با نهایت امکانات و تجهیزاتمان برای برگزاری رقابت‌ها در استان خوزستان، از این استان حمایت می‌کنیم و همکاری ما همچون سال گذشته خواهد بود.

وی در ادامه بر ظرفیت‌های استان خوزستان برای برگزاری مسابقات جهانی کشتی تاکید کرد و گفت: حمایت جدی مدیران ارشد سیاسی استان و به ویژه شخص استاندار یکی از نکات بسیار مهم در مسابقات جهانی کشتی سال گذشته بوده که فدارسیون کشتی به دنبال ادامه این تعامل و استفاده از ظرفیت فنی کشتی خوزستان در برگزاری مسابقات فرنگی در خوزستان است.

خادم، اقتدار کشتی خوزستان را یکی از عمده دلایل انتخاب این استان به عنوان میزان دومین دور این مسابقات دانست و تصریح کرد: کشتی فرنگی خوزستان چهره هایی در سطح جهان دارد و اینک شاهد توجه به کشتی خوزستان و حضور خوزستان در تیم ملی هستیم و بسیاری از کشتی گیران خوزستانی نیز می‌خواهند در مسابقات جهانی توانمندی‌های خود را دنبال کنند و همچنین خوزستان مربیان توانمند خوب و کشتی‌گیران خوبی را تقدیم جهان کرده و به طور کلی از نظر شرایط فنی خوزستان، استان اول در کشور است.

رئیس فدراسیون کشتی به برشماری مزایای عمده گزینش استان خوزستان و شهرستان خرمشهر برای میزبانی این دور از مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی پرداخت و گفت: خرمشهر به عنوان یک شهر تاریخی در تاریخ کشور و در تاریخ جنگ تحمیلی شناخته شده و برگزاری چنین رقابت‌هایی که از رقابت‌های معتبر در کشتی جهان محسوب می‌شوند و تعداد قابل توجهی در این رقابت‌های جهانی شرکت می‌کنند، توجه بسیاری از مردم و علاقمندان را به خود معطوف می‌کند.

وی وجود سازمان منطقه آزاد اروند را دیگر ظرفیت این منطقه دانست و خاطر نشان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند ظرفیت خوبی است و سال گذشته نیز در جریان برگزاری مسابقات ورود خوبی داشت و اقدامات منطقه آزاد مورد رضایت مردم بود و امیدواریم امسال نیز این شرایط فراهم شود.

خادم جذب بیشتر جوانان به سمت و سوی ورزش را دیگر مزیت برگزاری این مسابقات خواند و گفت: این مسابقات می‌تواند بزرگترین انگیزه برای جذب جوانان باشد و امیدواریم حمایتی که ترکان معاون رئیس جمهور و زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند از توسعه ورزش می‌کنند، زمینه‌ای برای توسعه کشتی در منطقه شود.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان از نامشخص بودن تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در دومین دور مسابقات لیگ جهان کشتی در آذر ماه امسال خبر داد و گفت: بعد از رسیدن به جمع بندی دعوت نامه‌ها ارسال می‌شود.

‌رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی ایران پس از بازدید به عمل آمده، برای برگزاری نشستی مشترک با هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد و سایر مسئولان شهری عازم این سازمان شد.