برگزاری دومین دوره آموزشی «تکنیسین دارویی» در اهواز

خورنا – دومین دوره آموزش «تکنیسین دارویی»، توسط انجمن داروسازان خوزستان در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

منصور آرزومند، هدف از برگزاری دوره آموزشی  «تکنیسین دارویی» را ارتقای توانایی نسخه خوانی در افراد فارغ التحصیل است عنوان کرد و افزود: این افراد باید تبحر لازم را در امر خواندن نسخه شامل نوع دارو، شکل دارو و تعداد آن کاملاً به دست آورند.
رئیس انجمن داروسازان خوزستان در ادامه اظهار کرد: همچنین این تکنسین‌ها باید با دسته‌بندی کلی داروها آشنا شده و دارای توانایی در قفسه چینی داروخانه شود.
وی با بیان اینکه این دوره آموزشی به مدت ۶ ماه در حال برگزاری است، گفت: از آنجایی که در داروخانه علاوه بر داروهای شیمیایی، داروهای گیاهی، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی نیز موجود است، افراد آموزش‌دیده آشنایی مقدماتی نیز با این گونه فرآورده‌ها پیدا می‌‌کنند.
رئیس انجمن داروسازان خوزستان با بیان اینکه ۳۰ نفر در این دوره آموزشی شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: نسخه‌خوانی دارای اهمیت و حساسیت بسیار زیاد است زیرا با سلامت افراد جامعه مربوط بوده و کوچکترین خطا در این ارتباط خطرساز خواهد بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *