شهردار آبادان ادعای فرماندار را رد کرد/شهبازی از قدرت سیاسی فرمانداری استفاده نکرد

خورنا – شیرازی گفت: موضوع مخالفت و عدم حضور شش عضو شورا در جلسه بررسی استعفاء بنده چه درصحن شورا و چه در فرمانداری بر سر ابهامات مالی نبوده بلکه عدم توافق آنها بر سر انتخاب سرپرست شهرداری باعث این مسئله شد.

به گزارش رهیاب به نقل از عصر آبادان ،  محمود رضا شیرازی در گفت وگو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب افزود: فرماندار آبادان در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها ادعا کرده که دلیل مخالفان برای عدم حضور در جلسه بررسی استعفای بنده، وجود ابهامات مالی  و عدم رفع آنها است در حالی که اینطور نیست و من این مسئله را کاملا رد می کنم زیرا به هیچ وجه صحت ندارد.
وی با اشاره به ارائه استعفا نامه خود در ۱۹ خرداد ماه گذشته به شورا اظهار داشت: حدود سه روز پس از ارائه استعفا نامه ام رئیس شورای شهر از بنده برای پاره ای توضیحات در خصوص برخی ابهامات که مسائل مالی نیز جزیی از این ابهامات بود ، برای شرکت در جلسه رسمی و غیر علنی شورا دعوت کرد.
وی تصریح کرد: پیش از رفتن به جلسه تمام ریز حسابهای مالی و عمرانی شهرداری اعم از  آلایندگی و ارزش افزوده را در قالب گزارشات مستند تهیه و در اختیار اعضا قرار گرفت.
وی یادآور شد: با حضور در شورا به تمام سوالات با ارائه ادله و مستندات پاسخ دادم، در نحوه برخی پرداختها که البته قانونی هم بودند ایراداتی وارد شد اما در نهایت توضیحات با تقدیر اعضاء همراه بود.
شهردار آبادان گفت: با اطمینان از عدم وجود ابهامات مالی در حسابهای شهرداری از سازمان بازرسی و دیوان محاسبات خواستار اعزام نمایندگان خود برای بررسی حسابهای عمرانی و مالی شهرداری هستم.
شیرازی افزود: موضوع مخالفت و عدم حضور شش عضو شورا در جلسه بررسی استعفاء بنده چه درصحن شورا و چه در فرمانداری بر سر ابهامات مالی نبوده بلکه عدم توافق آنها بر سر انتخاب سرپرست شهرداری باعث این مسئله شد.

وی اظهار داشت: این سناریویی بود که هدفش عدم حضور اعضاء در جلسه بررسی استعفا بود.
وی با بیان اینکه تعلل رئیس شورا در برگزاری جلسات بررسی استعفای بنده کاملا محرض است، تصریح کرد: از زمان ارائه استعفا نامه ام تا روز گذشته، تنها یک جلسه فرمایشی، صوری و غیر رسمی برگزار که آنهم به دلیل عدم حضور مخالفان تشکیل نشد.
وی یادآور شد: با فشارهای به عمل آمده  از سوی فرماندار آبادان آخرین جلسه در سوم تیرماه جاری برگزار شد که جای تقدیر و تشکر دارد، اما در این جلسه از قدرت سیاسی فرمانداری به طور کامل و قاطعی استفاده نشد.
شهردار آبادان گفت: در طی ۱۴ سال ارتباطم با شوراهای مختلف تا کنون چنین پدیده ای را ندیده ام که فرماندار، اعضاء شورا را به جلسه دعوت کند اما اعضاء تمکین نکرده و در جلسه شرکت نکنند حتی رئیس شورا، این موضوع جای بسی تامل دارد.
شیرازی افزود: البته دستهای سیاسی بیرون نقش عمده ای را در عدم حضور اعضا در جلسه بررسی استعفا ایفا کردند و حتی بر اساس اطلاعات واصله دو نفر از چهره های سیاسی شهرستان پس از  ناکام ماندن جلسه، با حضور در جمع مخالفان از آنان تقدیر کردند.
وی اظهار داشت: شورا با این اقدام، بنده را از حقوق اجتماعی که نص قانون اساسی است محروم کردند.
وی تصریح کرد: سناریونویسهای این داستان را به خدا واگذار می کنم و به تبع موضوع را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری می کنم، ضمن آنکه فرماندار ویژه آبادان نیز باید سیاست اعضا را که به نوبه خود در کشور بی نظیر است را پیگیری کند.
شهردار آبادان گفت: از تمامی هواداران خود که پس از شنیدن این خبر با بنده تماس گرفته و اعلام حمایت و همراهی کرده اند قدردانی می کنم.
شیرازی افزود: امید می رود تا انتخابات پرشور و سالمی در پیش داشته باشیم و مردم فهیم و بادرایت آبادان ، نمایندگان شایسته ای را روانه مجلس کنند.

گفتنی است فرماندار آبادان در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری فارس ، وجود ابهامات مالی در مدیریت شهردار آبادان را دلیل عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر در جلسه بررسی استعفای شهردار عنوان کرده بود.