جزئیات بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه کار

خورنا -معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، از بازنشستگی ۲۰ هزار نفر با استفاده از قانون پرداخت ۱۰ سال حق بیمه خبر داد و گفت: این قانون در حال حاضر در تمامی شعب تامین اجتماعی اجرا می شود.

محمدحسن زدا در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بیش از یک سال از تصویب قانون بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می گذرد و بر اساس آن افرادی که به سن ۶۰ سال رسیده اند می توانند با ۱۰ سال سابقه کار بازنشسته شوند.
وی از اجرایی شدن این قانون در شعب سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: پس از تصویب قانون زمینه اجرایی شدن آن در سازمان فراهم شد و هم اکنون کارگرانی که ۱۰ سال و یا کمتر سابقه بیمه داشته اند می توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی از امکان بازنشستگی برخوردار شوند.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: همچنین فردی که کمتر از ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارد می تواند با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه خود تا رسیدن به ۱۰ سال، از امتیاز بازنشستگی برخوردار شده و متناسب با آن تا ۱۰ روز حقوق بگیرد.
به گفته زدا، در مجموع از زمان اجرای قانون تا کنون حدود ۲۰ هزار نفر بازنشسته شده و مستمری دریافت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه دو گروه از این امتیاز برخوردارند، گفت: افرادی که ۶۰ سال سن و کمتر از ۱۰ سال سابقه فعالیت داشته و کسری حق بیمه خود را خریدند و گروه دوم، بازماندگان افراد فوت شده ای بودند که کمتر از ۱۰ سال سابقه کار داشته و با قانون جدید توانسته اند به نسبت سال های فعالیت مستمری دریافت کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *