در بازدید از کارخانجات تولید آرد و بسته بندی آب شرب در اهواز مطرح شد

ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم با ظرفیت تولید انطباق ندارد

خورنا – ظرفیت سیلوهای ذخیره سازی گندم در خوزستان با ظرفیت تولیدی استان انطباق ندارد.

به گزارش خورنا از اهواز، دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به همراه دکتر حسین برزگر سرپرست معاونت غذا و دارو، در حاشیه بازدید از یک واحد صنفی تولید آرد، با اعلام این خبر، گفت: یکی از مشکلات عمده در سطح استان، نگهداری گندم تولید شده و کمبود سیلو برای ذخیره سازی و انبار کردن این ماده غذایی است.
وی گفت: البته بسیاری از دغدغه ها در مرحله تصفیه کردن و برطرف کردن آلایندگی ها برطرف می شود اما بهتر آن است که گندم از طریق انبار کردن و ذخیره سازی در سیلو نگهداری شود.
ایدنی اصلی ترین فاکتور سبد غذایی مردم را نان عنوان کرد و ادامه داد: براین اساس توجه به کیفیت تولید و فرآوری آن بسیار مهم است و باید ریز مغزی ها و سبوس به اندازه کافی در آرد وجود داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: آرد باید همچنین از نظر آلودگی های قارچی و سموم آسیب رسان به سلامت مورد مطالعه قرار گیرد.
وی افزود: آزمایشگاه معاونت غذا و دارو ،گندم را از نظر سم آفلاتوکسین و دیگر سموم در مرحله داشت و فرآورده های نهایی آرد و گندم مورد بررسی قرار می دهد.
ایدنی اضافه کرد: در خط تولید آرد در چرخه غنی سازی، آهن و اسید فولیک به منظور جلوگیری از فقر آهن و کم خونی به آرد اضافه می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در بازدید از کارخانه، تولید آرد از فرآیند ورود گندم و مواد اولیه تا فرآیند نهایی بسته بندی و آزمایشگاه کنترل کیفی مورد بررسی قرار گرفت.